Patendiamet jätkab kuu parima kaubamärgi kampaania ja inspireerivate kaubamärgilugude vahendamist ka alanud aastal. Esimest korda valis Patendiamet kuu parimaks võõrkeelse kaubamärgi.
- Kaubamärgi MO : ON loojad Moonika ja Ken-Kristjan Ruut Foto: Norgate Capital
Selle aasta esimese kuu kaubamärgi lugu on kahtlemata inspireeriv, tõestades, et tarbijat kõnetava kaubamärgi alus on ettevõtja tugev ja selge visioon oma brändist. Kuigi Eesti turul tegutsevad ettevõtjad vahel uurivad, kas nende kaubamärk peab olema eestikeelne, siis hästi inglise keelt valdavat Eesti tarbijat kõnetavad ka ingliskeelsed tähised. Esimest korda valis Patendiamet kuu parimaks võõrkeelse kaubamärgi.
Seotud lood
Kaubamärk on tähis, mida kasutatakse ettevõtjate toodete ja teenuste eristamiseks. Seetõttu ei tohi eri ettevõtjate sarnaste toodete-teenuste tähistamiseks kasutatavad kaubamärgid olla sarnased. Ehkki see tõde tundub enesestmõistetav, on selle tagamine praktikas mõnikord keeruline ja kaubamärkide vahel tekib sarnasuse konflikt. Kuid millisel juhul üldse saab öelda, et kaks kaubamärki on omavahel sarnased ja kuidas sellist olukorda vältida, selgitab Tööstusomandi apellatsioonikomisjoni esimees Tanel Kalmet.
Tänases "Eetris on turundusuudised" saates võetakse ette kaubamärgistamise küsimused, räägitakse lahti intellektuaalse omandi kasutamine, autorõigus ja nendega seotud vaidlused.
Kas on tõsi, et kui räägime „boltimisest”, mõtleme selle all mistahes sõidujagamisteenust? Või kas „tinderdamine” seostub internetis tutvumisega üldiselt? On see nii või mitte, igatahes peavad populaarseid tooteid-teenuseid pakkuvad, suure turuosaga ettevõtted olema valvel, et nende kaubamärgid ei muutuks tavakeele sõnadeks, mille kaubanduslikku päritolu enam keegi ei mäleta.
Vägagi tõenäoline on, et kui sina kohe esimese asjana sellise sõna või sümboli peale tulid, siis tuleb keegi veel, kirjutab Patendiameti kaubamärgiekspert Mari-Epp Tirkkonen.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.