• 19.10.22, 15:16

Patendiamet: turul monopoolses seisus kaubamärkide populaarsusel võivad olla rängad tagajärjed

Kas on tõsi, et kui räägime „boltimisest”, mõtleme selle all mistahes sõidujagamisteenust? Või kas „tinderdamine” seostub internetis tutvumisega üldiselt? On see nii või mitte, igatahes peavad populaarseid tooteid-teenuseid pakkuvad, suure turuosaga ettevõtted olema valvel, et nende kaubamärgid ei muutuks tavakeele sõnadeks, mille kaubanduslikku päritolu enam keegi ei mäleta.
Patendiamet: turul monopoolses seisus kaubamärkide populaarsusel võivad olla rängad tagajärjed
  • Foto: Unsplash
Aastal 2017 jõudis lõpule kohtusaaga, milles oli kaalul ei rohkem ega vähem kui internetigigandi Google’i õigus omaenda kaubamärgile. Paar aastat varem olid USA kodanikud Chris Gillespie ja David Elliot registreerinud 763 sõna „google” sisaldavat domeeninime („googledonaldtrump.com”, “googledisney.com,” “googlebarackobama.net” jm), mille tulemusena saadi Google’ilt kaela süüdistus küberskvottimises ja kaubamärgiõiguste rikkumises.

Seotud lood

Uudised
  • 08.12.20, 15:48
Kaubamärgi loomisel väldi klišeesid
Vägagi tõenäoline on, et kui sina kohe esimese asjana sellise sõna või sümboli peale tulid, siis tuleb keegi veel, kirjutab Patendiameti kaubamärgiekspert Mari-Epp Tirkkonen.
Uudised
  • 24.11.20, 17:24
Kas hüüdlauset saab kasutada kaubamärgina?
Nike'i „Just Do It!“ on olnud väga tulutoov kaubamärk, nagu ka McDonald'si „I’m Lovin’ It“. Kas ja milliseid hüüdlauseid Eestis kaubamärkidena registreerida saab, kirjutab Patendiameti kaubamärgiosakonna vanemekspert Ekke-Kristian Erilaid.
Uudised
  • 11.06.20, 10:50
Ole esimene: Eestis saab registreerida uut tüüpi kaubamärke
Viimaks on ettevõtjatel võimalik kaitsta oma kaubamärke kujul, nagu nad neid tegelikult tänapäevastes turunduskanalites ehk televisioonis, raadios ja veebis kasutavad. Küsimus on, kellest saab esimese sellise uue kaubamärgi uhke omanik?
Uudised
  • 12.05.20, 16:59
4 asja, millele tuleks enne kaubamärgi registreerimist mõelda
Advokaadibüroo Cobalt vandeadvokaat ja kaubamärgi, tööstusdisainilahenduse ning geograafilise tähise valdkonna patendivolinik Liina Jents toob välja neli küsimust, mida küsida endalt enne kaubamärgi registreerimise taotluse esitamist.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele