Pantvangi mõiste all ei mõelda siinkohal muidugi seda, et agentuur on sind enda kontori keldrisse luku taha pannud, vaid juttu tuleb ettevõttele kuuluvatest kontodest, milleks on reklaamikontod, sotsiaalmeedialehed ja muu seonduv. Seda kõike saab laiendada ka sellele, et kas sa ikka omad oma ettevõtte domeeni, kelle nimel veebimajutus on?
- Andrus Kiisküla Foto: Andres Haabu
Olen sellel teemal pikemalt mõlgutanud ja kui ma aus olen, siis kindlasti on palju detaile, mida ma ei tea. Olen selleks postituseks saanud sisendit inimestelt, keda olen ise agentuuridest palganud - inimesi, kes on olnud agentuuris, kes on teistes ettevõtetes agentuuridelt teenuseid ostnud ja headelt agentuuri tuttavatelt, kelle protsesse imetlen jpt.
Minu üks järjekordne “heureka” käis umbes aasta tagasi, kui aitasin ühte tehnoloogiaettevõtet ja seal kõnes oli ka üks pika meedia taustaga inimene ja jutt läks majasisesele meediaplaneerimisele vs. sisseostetud teenus. See pika kogemusega juht ütles midagi sellist: “Noh nüüd ei saagi agentuurid teid enam lüpsta?" Ma naeratasin ebamugavalt ja ütlesin, et jah nüüd on kõik läbipaistvam ja las minevik jääb.
Olin selleks ajaks loonud meeskonna ja protsessid, mis ostis ja planeeris kogu digi ja ka osa tavameediast neljal turul. Põhjuseid selleks oli palju - alates kompetentsist, efektiivsusest, sünergiast kõikide kanalitega kuni kontrollini (olin läbi auditite näinud, kuidas agentuurid reaalselt eri turgudel “trikitasid”, segadused numbritega jpm.).
Seotud lood
Mõõtmine on üks tähtsamaid tegevusi, et digiturundust edukalt teha. Ja edukalt tegemine tähendab seda, et meil on korrektsed andmed üle kõikide tegevuste - alles siis saame targalt tehtut analüüsida, et teha vajalikke muudatusi ja ülevaateid, mis peegeldavad reaalsust, ja selle kõige pealt planeerida paremini tuleviku kampaaniaid, kirjutab Andrus Kiisküla.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.