Statistikaameti 2022. aasta 4. kvartali palgaandmetest selgub, et turundajad teenivad endiselt Eesti keskmisest tunduvalt kõrgemat palka, kuigi Eesti keskmine palk on kvartaliga tunduvalt tõusnud. Ent on ka ametikohti ja maakondi, kus turundajate palganumbrid on hoopis langenud ja jäävad naiste puhul ka alla Eesti keskmise.
Turundusspetsialistina töötas statistikaameti andmetel eelmise aasta 4. kvartalis Eestis 4590 meest ja 3867 naist ning keskmine brutotöötasu nimetatud ametikohal oli 2294 eurot, olles 3. kvartaliga võrreldes pisut kasvanud. Kõrgeim keskmine töötasu antud ametikoha kategoorias oli 4. kvartalis Harjumaal (tõustes 2313 eurolt 2376 eurole), tõugates esikohalt Järvamaa, kus keskmine töötasu on langenud 2423 eurolt lausa 2264 eurole. Neile järgneb Tartumaa, kus turundusspetsialistid teenisid eelmises kvartalis keskmiselt 2256 eurot kuus, mis on vähem kui 3. kvartalis, mil see oli 2313 eurot.
Seotud lood
Statistikaameti 3. kvartali palgaandmetest selgub, et turundajad teenivad endiselt Eesti keskmisest tunduvalt kõrgemat palka, mis on veelgi kasvanud, ent on ka ametikohti ja maakondi, kus turundajate palganumbrid on langenud. Sooline palgalõhe on endiselt teravalt tuntav ja isegi pisut süvenenud.
Statistikaameti II kvartali palgaandmetest selgub, et turundajad teenivad Eesti keskmisest tunduvalt kõrgemat palka, olles aastataguse sama perioodiga võrreldes veelgi kasvanud. Sooline palgalõhe on kõige teravamalt tuntav aga turundusspetsialistide seas – naised teenivad meestest lausa 22 protsenti vähem.
Eesti keskmine palk on viimase aastaga jõudsalt tõusnud. Kuid kui paljudel reklaami- ja turunduse valdkonna juhtidel on palgad tõusnud?
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.