Ka avalikus sektoris sünnib uut ja innovatiivset ning kaitsmisväärset sisu leidub sealgi. Sel kuul soovibki Patendiamet esile tõsta sellist originaalsetest ideedest sündinud kaubamärki, mis aitab ühel Eesti vallal enda tegemisi tõhusamalt turundada ja sel moel oma inimestele lähemale jõuda.
Kaubamärgist mõeldakse tihti kui millestki, mis seostub üksnes suurettevõtete ja äritegevusega. Tegelikult ei vasta see tõele. Igaüks – olgu selleks suur või väike ettevõte, eraisik, MTÜ, riigiasutus vms –, kes on loonud midagi unikaalset ja soovib kontrolli selle kasutuse üle, võib selle intellektuaalomandina ära kaitsta (ja peakski seda tegema!).
Seotud lood
Kaubamärgimaailmas lööb praegu laineid salatitootja Little Leaf Farms. Nad on nimelt esitanud USA Patendi- ja Kaubamärgiametile taotluse registreerida kaubamärgina salatileht. Firma väidab, et nende üksiku kohevil otstega krussis salatilehe kujutis on nii eriline ja eripärane, et väärib kaubamärgikaitset.
Patendiamet kuulutas maikuu parimaks kaubamärgiks Bolti. Ettevõtte globaalne kommunikatsioonijuht Karin Kase nimetab Bolti superäpiks - sellel on üle 100 miljoni kliendi rohkem kui 45 riigis, ent samas oli 2019. aastal tehtud nimemuutus ja brändiuuendus paras katsumus.
Mai algul kandis Patendiamet kaubamärgiregistrisse Uus Maa kinnisvarabüroo kahest värvitoonist koosneva kaubamärgi. Tegu on esimese värvimärgi kategoorias registreeritud kaubamärgiga alates 2019. aastast, kui Patendiamet seda liiki märkide taotlemise ettevõtjatele võimalikuks tegi.
Mõeldes nimele kui brändile meenuvad esmalt erinevad artistid. Tegelikult kasutab oma nime kaubamärgina igaüks, kes enda nime alt tooteid-teenuseid pakub ja ihkab olla tuntud just oma nime vahendusel. Paraku ei kiputa Eestis sellistele tähistele kaubamärgikaitset taotlema.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.