• 08.03.23, 13:44

Patendiamet: kui su nimi on ka bränd, siis tuleks see registreerida kaubamärgina

Mõeldes nimele kui brändile meenuvad esmalt erinevad artistid. Tegelikult kasutab oma nime kaubamärgina igaüks, kes enda nime alt tooteid-teenuseid pakub ja ihkab olla tuntud just oma nime vahendusel. Paraku ei kiputa Eestis sellistele tähistele kaubamärgikaitset taotlema.
Endanimelise kaubamärgi omanik Kirsti Timmer.
  • Endanimelise kaubamärgi omanik Kirsti Timmer. Foto: Erakogu
Nimede kaubamärgina registreerimise teema tõuseb sageli päevakorda siis, kui lahvatab järjekordne skandaal mõne tuntud isiku nime kasutusõiguse ümber – nagu mõni aeg tagasi Jaak Joala monumendiga seoses. Konflikt võib olla kahetsusväärne, kuid juhib samal ajal avalikkuse tähelepanu vajadusele oma intellektuaalomandit õigel ajal kaitsta. Ei saa siiski öelda, et selliste kaubamärgitaotluste hulk Eestis märkimisväärselt kasvaks.

Seotud lood

Uudised
  • 20.02.23, 16:06
Selgusid 2022. aasta parimad kaubamärgid
Möödunud nädalal jagati Patendiametis auhindu 2022. aasta parimate kaubamärkide omanikele. Tänavu esimest korda välja antava aasta kaubamärgi tiitli pälvis Lõuna-Eesti roheettevõte Villatoode OÜ kaubamärk MÄÄ. Eripreemiad oma lemmikutele panid välja ka Kaubandus-Tööstuskoda, Eesti Keele Instituut ja Patendivolinike Koda. Algatuse eesmärk on innustada ettevõtjaid oma kaubamärke aktiivsemalt kaitsma.
Uudised
  • 13.01.23, 10:40
Ekspert selgitab: millistel juhtudel tekib kaubamärkide vahel sarnasuse konflikt ja kuidas seda vältida?
Kaubamärk on tähis, mida kasutatakse ettevõtjate toodete ja teenuste eristamiseks. Seetõttu ei tohi eri ettevõtjate sarnaste toodete-teenuste tähistamiseks kasutatavad kaubamärgid olla sarnased. Ehkki see tõde tundub enesestmõistetav, on selle tagamine praktikas mõnikord keeruline ja kaubamärkide vahel tekib sarnasuse konflikt. Kuid millisel juhul üldse saab öelda, et kaks kaubamärki on omavahel sarnased ja kuidas sellist olukorda vältida, selgitab Tööstusomandi apellatsioonikomisjoni esimees Tanel Kalmet.
Uudised
  • 19.10.22, 15:16
Patendiamet: turul monopoolses seisus kaubamärkide populaarsusel võivad olla rängad tagajärjed
Kas on tõsi, et kui räägime „boltimisest”, mõtleme selle all mistahes sõidujagamisteenust? Või kas „tinderdamine” seostub internetis tutvumisega üldiselt? On see nii või mitte, igatahes peavad populaarseid tooteid-teenuseid pakkuvad, suure turuosaga ettevõtted olema valvel, et nende kaubamärgid ei muutuks tavakeele sõnadeks, mille kaubanduslikku päritolu enam keegi ei mäleta.
Uudised
  • 08.12.20, 15:48
Kaubamärgi loomisel väldi klišeesid
Vägagi tõenäoline on, et kui sina kohe esimese asjana sellise sõna või sümboli peale tulid, siis tuleb keegi veel, kirjutab Patendiameti kaubamärgiekspert Mari-Epp Tirkkonen.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele