Kui te olete turundusspetsialist, kes soovib karjääriredelil tõusta ja juhiks saada, või turundusjuht, kes unistab oma agentuuri asutamisest või soovib oma juhtimisoskusi lihvida, siis on teatud eeldused, mida peaksite arvesse võtma.
Juhtimine on ilmselt üks inimkonna vanimaid ameteid. Nii kui tekkis organiseeritud inimühiskond ja esimesed riikide alged, tekkis kohe ka vajadus inimesi suunatult juhtida, korda luua, arengut suunata.
See loob eeldused, et alati on vaja inimesi, kes kedagi juhivad ja pidevalt toimub juhtimise mõttes evolutsioon – ühed kaovad eest, teised tulevad asemele.
Juhtimine ei nõua otseselt diplomit ega kutsetunnistust (vastupidiselt nt arstidele või kooliõpetajatele), mistõttu nõudlus juhtimise järele on alati olemas ja keegi kunagi täpselt ei tea, kes just sobib ja kellest saab edukas juht ning kellest mitte. Et selles ebamäärasuses mingitki korda luua, on ajast aega nii teoorias kui ka praktikas püütud juhtimist defineerida, analüüsida ning luua nn eduka juhi portree.
Mis on need olulised eeldused, millele inimene, kes soovib teisi juhtida, peaks vastama?
1. Juht on alati inimeste teenistuses. Juhil ei ole mingit rolli, kui tal pole, keda juhtida.
2. Juhtimine on kunst, mis seisneb eesmärkide saavutamise ja inimeste suunamise vahelise tasakaalu leidmises. Iga juht peab täitma temale seatud eesmärgid, aga samas peab ta olema inimeste inimene.
3. Juhtimine on suunatud ja organiseeritud tegevus, mis hõlmab inimestevahelisi suhteid ja toimib kui inimsuhete juhtimise protsess, kus kokku tuleb „kamp“ inimesi erinevate oskuste, teadmiste, ootuste ja iseloomuomadustega ning juhi eesmärk on see „kamp“ panna tööle organiseeritult.
4. Juhtimine on edukas siis, kui tekib sünergia: 10 inimest annavad 12 inimese tulemuse.
Kui soovid juhiks saada, siis Kristo Krummil on tulemas koolitus “Spetsialistist juhiks”. Järgmine koolitusgrupp juba 21. märtsil. 5. Juhtimine on alati situatsiooniline – kui midagi ei toimu ja midagi ei juhtu, siis juhtimist ei ole. Juhtimine tekib, kui tekib mingi väljakutse, konflikt, eesmärgi saavutamine vms.
6. Juht peab alati jääma iseendaks – kedagi teist ei ole võimalik kopeerida ega tohikski kopeerida. Iga inimene ja iga juht on erinev ning igaüks võiks ja peaks leidma üles oma stiili, käekirja ja juhtimismeetodid, kus ta jääb alati selleks, kes tal on kõige mugavam olla.
7. Juht võetakse siis omaks, kui ta tunnistab oma vigu, on inimene nagu teisedki ja kui juht mõistab, et ilma meeskonnata ei ole temal mingit rolli ega mõtet.
Ja kõige lõpuks kõige tähtsam küsimus, mida iga juht peaks endalt alati küsima – miks peaksid sina seda meeskonda juhtima?
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.