Tallinnas toimus novembri alguses JCI maailmakonverents, mis lisaks nimekatele osalejatele paistis silma ka selle poolest, et kasutati mitmeid keskkonnasäästlikke lahendusi.
- Password 2020 teema on vastutustundlik turundus.
Oleme Best Marketingis samuti seda meelt, et suurüritust saab korraldada jätkusuutlikult. 4.-5. märtsil 2020 toimub Saku Suurhallis Eesti suurim turunduskonverents Password, mille teema on responsible marketing ehk vastutustundlik turundus – seda nii sisu kui ka korraldusliku poole pealt. JCI maailmakongressi nõukogu liige ja Let's Do It! World tegevjuht Anneli Ohvril rääkis Äripäeva raadios, kuidas suurüritust vastutustundlikult korraldada. Saadet juhtis Hando Sinisalu.
Eesti suurim turunduskonverents
Password 2020Teema: Responsible Marketing ehk vastutustundlik turundus
Toimumise aeg: 4.-5. märts 2020
Üks JCI maailmakonverentsi eripära oli see, et proovisite seda teha võimalikult väikese ökoloogilise jalajäljega. Te kogusite nõusid, mis oli päris huvitav aktsioon. Kuidas nõude kogumine õnnestus?
Nõude kogumise aktsioon õnnestus üle ootuste hästi ja siinkohal tahakski kõiki tänada, et nad selles kaasa lõid ja nõusid tõid. Me saime oodatust märksa rohkem nõusid.
Mida te nende nõudega pärast teete?
Plaan on avada sotsiaalne ettevõte, kes hakkab rentima nõusid välja just sellistele ettevõtmistele. Mitte ainult suurtele, vaid ka väikestele. Näiteks kui järgmisel suvel tuleb kellelgi grillipidu 20 inimesega, siis miks mitte rentida nõusid, et vältida ühekordse plasti ostmist. Renditulu tahame suunata keskkonnaprojektide korraldamisse.
Igasugust prahti tekib palju. Milliste asjade puhul veel pöörasite tähelepanu, et jalajälg oleks võimalikult väike?
Panime esialgu kokku suhteliselt lihtsa sustainability ehk jätkusuutlikkuse programmi, mis koosnes kuuest punktist, mis omavad kõige suuremat mõju. Esiteks ütlesime, et me ei anna konverentsikotti, sest teadsime, et enamik neist jäetakse hotellidesse ja ülejäänud suure tõenäosusega ei leia enam edasist kasutamist ning jäävad koju seisma. See on väga suur jalajälg ja seetõttu ütlesime, et konverentsikotte me ei paku ja et igaüks võiks kaasa võtta oma lemmikkoti eelmistest konverentsidest.
Samuti palusime inimestel kaasa võtta oma joogipudeli, kohvitopsi ja kaelapaela, mis on ka selline asi, mis reeglina prügikasti lendab. Need olid põhilised asjad. Kõige suurem väljakutse oligi see, et tahtsime vältida ühekordset plasti. Nelja tuhande inimese puhul on ilmselgelt väga suur väljakutse, kust leida nii palju nõusid, kuidas neid pesta, välja anda ja kokku korjata, nad on rasked jne. Alguses oli päris palju nuputamist, kuidas seda kõike sujuvalt teha. Aga me suutsime tõestada, et ka suurte ettevõtmiste puhul on see võimalik. See on süsteemi küsimus – kui süsteem on olemas ja töötab, siis on absoluutselt kõik võimalik.
Anneli Ohvril rääkis ka Tallinna valmisolekust nii suuri üritusi võõrustada, lennukiga konverentsile sõitmise ökoloogilisest jalajäljest ning Let's Do It! World ja Teeme Ära tegemistest. Järelkuula intervjuud Äripäeva raadio podcast'ide keskkonnast:
Seotud lood
4.-5. märtsil 2020 toimub Saku Suurhallis Eesti suurim ja olulisim turunduskonverents Password, mis tähistab tuleval kevadel oma 20. sünnipäeva ja keskendub nii sisu kui ka korraldusliku poole pealt vastutustundlikule turundusele.
4.-5. märtsil 2020 toimub Saku Suurhallis Eesti turunduskogukonna aastasündmus Password, mille peaesineja on turundusprofessor, kolumnist, turunduskonsultant ja konverentside kõneleja Mark Ritson.
Sel nädalal Eestis alanud kampaaniaga "Murrame harjumusi, mitte puid" kutsub Telia oma kliente vahetama paberarved e-arvete vastu, sest senine paberile trükitud arvetest loobumise tempo on liiga aeglane.
Odessas toimus 29.05-01.06 Kiievi rahvusvaheline reklaamifestival KIAF, kus osalesid edukalt ka Eesti agentuurid Zavod BBDO ja Optimist. Zavodi poolt tehtud „Maailmakoristuspäev 2018“ tunnistati integreeritud reklaamikampaaniate kategoorias kulla vääriliseks ning agentuuri loovjuht Silvar Laasik jagas võidutöö tagamaid.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.