Aasta viimases saates võtsime koos Helen Roonetiga ette 2019. aastal silma jäänud reklaamiteod. Helen on Imagine\TBWA tegevjuht ja saateks valmistumisel valisime mõlemad välja oma lemmikud aasta jooksul nähtud reklaamidest.
- Uku Nurk ja Helen Roonet Foto: Uku Nurk
Milline oli reklaamiaasta 2019?
Tooni andsid loodussäästlik eluhoiak ja sotsiaalsed teemad. Ärilised ettevõtmised jäid eelmisel aastal reklaamitegevuse poolest tagasihoidlikuks. Võib-olla olen suurejooneliste kampaaniate poolt ära hellitatud, et annan täiesti normaalsele aastale sellise hinnangu, aga õnneks kinnitas minu kõhutunnet ka Helen Roonet.
Sotsiaalsed teemad on kogu maailmas üleval
Nii on ka Eestis. Reklaamid on ühiskonna lakmuspaber ja seetõttu saab aasta kokkuvõtet tehes aimu ka planeedil toimuvatest juhtmõtetest ning hoiakutest. Järjest rohkem on kuulda ka internetikäitumisega seotud poleemikat. Selles vallas oli Telia eelmisel aastal teenäitajaks. Minu listis oli neilt koguni kaks kampaaniat: IT-vaatlik ja Digitaalne koristuspäev.
Milline peab reklaam olema, et silma jääda?
Kuigi meie saates esile toodud tööd ei ole suure rahvusvahelise komisjoni poolt valitud, on nad ikkagi millegi poolest silma jäänud. Kui vaatame telekanalite reklaamiplokkide üldist läbilõiget, siis silmatorkavaid reklaame näeb seal harva. Pigem koosneb tavaline reklaamiplokk sooduspakkumistest või Ida-Euroopa turule mõeldud suurkorporatsioonide tootereklaamidest.
Kuna reklaamiplokid on väga tihedad ja kodumaiseid reklaame on ilmselt vähemuses, tuleb reklaamide loomisel rõhku panna meeldejäävusele. Sedasi saab tõhusalt ära kasutada üldist teleklippide tapeedihoiakut.
Kas kordusteemadega reklaamid on tüütud?
Mõtlen siin reklaamitegevuse temaatikaid, mis jätkuvad aastast aastasse. Tegelikult on nad väga lahedad! Ühe ja sama temaatika või idee edasi arendamine mõjub just huvitavalt ja tuttavlikult, näidates ettevõtte kindlameelsust oma sõnumites. Minu listis oli selliseid näiteid kaks: Pakendikeskus ja Decora.
Kui peaks valima ühe reklaami...
...siis on see Coop'i aktsiate emissiooni reklaam. Aktsiate märkimisega läks nagu läks, aga reklaam oli mõjus. Klipi tunnetuslik sõnum oligi ehk liiga suur ja võimas ühe panga kampaania kohta.
Millised olid saates arutatud väljavalitud reklaamid ja kommentaarid nendele, saab kuulata Äripäeva podcast'ide keskkonnast:
Konkursil Aasta Turundustegu 2019osalemiseks
täida ankeet ja saada see e-posti aadressile
[email protected].
Seotud lood
Uurisime, mida oma ala eksperdid möödunud turundusaasta kohta ütlevad. Arvamust avaldavad La Ecwadori loovjuht Taavi Lehari, ADM Interactive'i tegevjuht Riho Pihelpuu ja Imagine\TBWA juht Helen Roonet.
Aasta Turundustegu konkursi eesmärk on väärtustada turunduse olulisust ettevõtluses ja näidata, et hästi korraldatud turundustegevus kasvatab äri. Võitjad kuulutatakse välja 4. märtsil turunduskonverentsil Password.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.