Elame ajal, mil infomüra on ääretult palju ning on tükk tegu, et eristada enda jaoks olulist. See kehtib nii ajakirjanduslike lugude kui ka tekstide kohta, mille laiem eesmärk on potentsiaalselt klienti kõnetada, teda oma toote või teenuse vastu huvi tundma panna, kirjutab vabakutseline ajakirjanik Kairi Oja.
Aegajalt jääb silma pisut agressiivse alatooniga tekste, millele on n-ö otsa ette kirjutatud: "Osta mind ära!". Minu arvamus isikliku kogemuse pinnalt on, et see ei tööta, selline lähenemine väga ei kõneta ja mõjub pigem enamasti pisut ehmatavalt. Samas kui neutraalses võtmes lugu mõjub märksa usaldustäratavmalt ning jätab võimaluse lugejal ise otsustada, millega on tegu, tegemata tema eest otsust juba ette ära.
Lihtsamini öeldes - minu puhul toimivad sisuturunduslood, kus ei toimu mingisugust "aktiivset müüki", vaid räägitakse lihtsas keeles, millega on tegu ja millise mure või probleemi kõneksolev toode või teenus see potentsiaalse kliendi jaoks lahendama peaks.
Ideaalne on, kui loos sõna saavad tegelaskijud on reaalsed inimesed, oma pärislugudega, ei välja mõeldud eesnimed koos andmbebaasidest pärit fotodega.
Nii on asi aus ja selge.
Ma ei väida, et fakti, et tegemist on sisuturunduslooga, peaks kuidagi peita püüdma, ent olen kindel, et ajakirjanduslikku laadi lood on siiramad ja kõnetavad enam - nendega on lihtsam samastuda.
Tunnetus tuleb ajaga
Olen tänaseks kirjutanud erinevaid tekste väga erinevatele väljaannetele juba kümmekond aastat. Selle aja sisse on jäänud palju põnevaid persoone, erinevate valdkondade ülevaatelugusid, arvamuslugusid ning intervjuusid.
Üle viie aasta olen olnud iseendale tööandja ja seega ka iseensese turundusjuht. Seetõttu on mul turunduse olemusest üsna hea aimdus, ehkki see ei ole minu õpitud eriala - ülikoolis õppisin hoopis psühholoogiat.
Mitmeid aastaid olen teinud koostööd Äripäeva ajakirjadega, kirjutades kaanepersooni-lood. Seetõttu julgen oletada, et mul on kaunis avar silmaring - iga valdkonnaspetsialist, kellega on võimalus suhelda, õpetab sulle midagi.
Olen kirjutanud kaks lasteraamatut ning olnud osaline kolme täiskasvanuile suunatud raamatu sünni juures. Praegu on käsil kaks uut raamatut, kumbki koostöös tuntud koolitajaga, kes avavad raamatus oma kontsepti ning kogemust.
Lisaks artiklitele ning raamatutekstidele kirjutan ka kõneksolnud (sisu)turunduslikke ning ka kodulehele suunatud tekste. Haldan ettevõtete sotsiaalmeedia postitusi, vajadusel ka inglise keeles. Suhtlen vabalt ka vene ja soome keeles. Mine tea, ehk saame veel koostöödki teha!
Võta ühendust:
Kairi Oja
tel: +372 56 886 286
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.