• ST
  • 14.04.21, 09:32

Miks õppida magistrantuuris juhtimist ja turundust?

Intervjuu TalTechi juhtimise ja turunduse magistriõppekava tudengi ja majandusteaduskonna stipendiumi stipendiaadi Meril Mägiga.
Miks õppida magistrantuuris juhtimist ja turundust?
  • Foto: Meril Mägi

Millest tõukus soov alustada magistriõpinguid?

Magistriõpe oli mulle alati loomulik valik: küsimus ei olnud, kas astuda magistrantuuri, vaid mis valdkonnas. Omandasin bakalaureusekraadi Tartu Ülikoolis ajakirjanduses ja kommunikatsioonis ning pärast bakalaureuseõppe lõpetamist sain esimese turundusalase töö. Kui vaatasin tookord õppekavu, siis juhtimise ja turunduse kava oli ainus õppekava, mis mind üldse kõnetas. Mind huvitab nii juhtimise teooria kui ka praktika ning see õppekava pakkus mõlemat. Eeldusained sain õnneks VÕTAga üle kanda, nii et sisseastumisprotsess läks kenasti.

Millise peaeriala valisid?

Valisin rahvusvahelise ärikorralduse, kuna töötasin juba turunduse valdkonnas. Oma töös tegelesin rohkem Eesti klientide ja turuga, niisiis tahtsin arendada oma rahvusvahelisi kompetentse. Minu soov on rajada oma looduskosmeetika ettevõtte, mistõttu tundsin, et pean arendama oma juhtimispädevusi. See peaeriala katab kõik olulised valdkonnad, mida soovin endas arendada – turundus, juhtimine ja eksport on minu jaoks ideaalne kombinatsioon.
Mul on alati olnud suur huvi keelte vastu. Bakalaureuseõppes õppisin kõrvaleriala mahus juurde itaalia ja hispaania keelt. Loodan, et tulevikus on mul näiteks ekspordijuhina võimalus rakendada ka oma keelteoskust.
Täiesti ok on mitte teada, mida sa oma eluga edasi teed, mida täpselt tahad, aga oluline on teha esimene samm selles suunas, mis on sulle südamelähedane.

Milliseid pädevusi on õpingud kõige enam arendanud?

Palju on arenenud analüüsioskus, mida on võimalik rakendada paljudes valdkondades. Eriti on paranenud ajaplaneerimisoskus, see on väga hea pädevus! Töö, kool, pere ja sõbrad – selle kõige ühildamine on väga keeruline, aga võimalik. Kindlasti on arenenud eneseväljendusoskus ja julgus oma ideid presenteerida. Probleemilahendusoskus on tänu magistritööle väga palju paranenud, sest see ongi ühe suure probleemi lahendamine ja tore väljakutse. Magistritöö kirjutamine on andnud juurde ärianalüütilist mõtlemist.
Ma olen saanud väga mitmekülgseid teadmisi müügijuhtimise, tarneahela juhtimise, rahvusvahelise turunduse ja ekspordijuhtimise, strateegilise juhtimisarvestuse valdkonnas. Selliseid teadmisi läheb igas ettevõttes tarvis ning usun, et tänu nendele teadmistele oskan tulevikus oma ettevõttes erinevate tiimidega paremini suhestuda.

Mis on olnud kõige huvitavam käsitletud teemavaldkond?

Ekspordijuhtimine meeldis mulle väga ja samuti finantsvaldkond. Ma hakkasin numbreid armastama! Teadsin, et see on raske, aga mõtlesin, et ma tulingi ju magistrantuuri selleks, et areneda. Järelikult peangi raskeid aineid võtma. Oli väga põnev õppeprotsess ja mul tuli lõpuks kõik hästi välja, mistõttu on mul hea meel, et väljusin oma mugavustsoonist. Võtsin ka eraisiku rahandust, millest on igale inimesele palju kasu. Soovitan kõigile!

Milliseid üllatusi või ootamatuseid oled õpingute jooksul kogenud?

Ma ei osanud ette näha, et pean kirjutama magistritööd koroonapiirangute ajal. See on suur väljakutse. Kooli toetusest on palju abi: enne rangeid piiranguid oli alati võimalus hübriidõppeks. Paindlikkus on oluline.

Millised on Sinu edasised ootused?

Tahan oma ettevõtte ideed intensiivselt edasi arendada, et saadud teadmisi rakendada.
Mulle on alati meeldinud oma teadmisi teistega jagada. Äkki olen tulevikus külalisõppejõud? Tahan panustada ühiskonda ja ülikooli, kus on aidatud mul areneda. Samuti on naisettevõtjate teema mulle südamelähedane – olla eeskuju ja kedagi inspireerida.

Milliseid uusi kontakte oled saanud?

Võrgustiku loomine on suur osa magistrantuurist – veel üks põhjustest, miks ma ülikooli läksin. See on tugigrupp, kes elab läbi sama, mida sina. Istud kõrvuti tulevaste tippjuhtidega! Ülikool on tore ja turvaline keskkond, kus luua kontakte ja leida mõttekaaslasi.

Kas Sul on soovitusi potentsiaalsetele sisseastujatele?

Täiesti ok on mitte teada, mida sa oma eluga edasi teed, mida täpselt tahad, aga oluline on teha esimene samm selles suunas, mis on sulle südamelähedane. Valisin turundusalased tööd, et õppida, kuidas oma brändi üles ehitada. Esimene, teine, kolmas samm ja küll kõik asjad laabuvad!
On võimalik õppida täiskohaga töö kõrvalt – raske, aga võimalik. Kui see on valdkond, mis huvitab, siis kindlasti soovitan kandideerida.
Vastuvõtt on avatud ja kestab kuni 06.07.2021 kell 12.00.
Tutvu õppekavaga: www.taltech.ee/juhtimine-ja-turundus

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele