Juba 27. korda toimuvale Kuldmunale esitati tänavu tervelt 1079 tööd ning žürii nägi kaks päeva vaeva, et finalistid välja valida.
Vaata finaliste näeb
SIIT.
Reklaamižürii II juht Optimisti tegevjuht Magnus Lužkov kiitis töödes peitunud elutervet eneseirooniat. „Seekord oli seda lopsakalt,“ ütles ta. „Suudame reklaamides teha nalja enda rahvuslike isikuomaduste, perekondlike veidruste ja kehva ilma üle. Kui laiemalt rääkida, oleme reklaamide puhul just visuaalse meisterlikkuse osas veel liiga tavalised, mõne üksiku erandiga. Kohalikus kontekstis naljakat või relevantset kraami jagub, sellega on hästi. Kui vaadata selle pilguga, kas millegagi on kembelda globaalses konkurentsis, siis tuleb tõdeda, et neid teoseid napib.“
Ta rõõmustas, et telereklaame esitati konkursile rohkem, kui ta eeldas. Palju nalja pakkus raadioreklaamide kategooria, mis oli tänavu erakordselt musikaalne. Žüriis olemist peab ta igal juhul õpetlikuks.
„Neid töid oli omajagu, mille puhul žürii liikmete arvamused skaala erinevates otstes asusid,” tõdes Lužkov. „Žürii kontekstis on see pigem hea – märk sellest, et ei üritata üksteisele meeldida, vaid omatakse seisukohta ja lähtutakse enda kogemusest. See aitas analüüsida töid erinevate nurkade alt. See, kui palju arvamusi ühe töö kohta tekib, on väga õpetlik.“
Disainižürii I juht, Eesti Kunstiakadeemia õppejõud Ionel Lehari sõnas, et disainitööde tase oli hea. „Vinguda ei ole miskit,“ ütles ta. „Meeldis, et oli esindatud disaini elurikkus. Oli palju erinevaid töid ning mingisugust ühte trendi silma ei paistnud. Küll paistis silma, et pakendikategoorias oli vähem töid, kui tavaliselt. Ilmselt peegeldub majandusseis – lihtsalt ei lansseerita nii palju uusi tooteid. Mis veel huvitav, Eesti rahvas hakkab vist õllest loobuma (naerab – toim.). Mäletan, et kui vanasti oli pakendidisainis käsitööõllede paraad, siis enam ei olnudki laud IPAsid täis.“
Tänavusel Kuldmunal on üks võitja juba selgunud: kuni 30-aastastele reklaamitegijatele mõeldud Taeva Pesamunal triumfeerisid Kamilla Selina Lepik, Margaret Põldsaar, Sander Randoja tööga
„Tähelepanu! Tegemist on sotsiaalmeediaga“.
Kuldmuna nägi ilmavalgust 1990ndatel, kui Eesti Reklaamiagentuuride Liit soovis esile tõsta andekaid loovtiime ja inimesi, kelle sihiks oli kohaliku reklaami- ja turundusmaailma barjääride nihutamine. Praegu TULI korvis olev Kuldmuna on Eesti kõige vanem ja prestiižsem reklaamikonkurss, mille auhindadel on reaalne kaal nii üldsuse, tellijate kui ka konkurentide silmis.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!