Turu-uuringute AS viis juulis Omniva tellimusel läbi reklaamikanalite eelistuste ja otseposti hinnangute uuringu Eesti turundusjuhtide seas. Uuringus osales 50 turundusjuhti erinevatest ettevõtetest ja agentuuridest.
Omniva reklaamlahenduste juht Kristi Purge kommenteeris uuringu tulemusi. Kui agentuuride esindajad kasutasid ja olid kokku puutunud kõigi reklaamkanalitega, siis ettevõtete turundusjuhtidel olid siinkohal oma kindlad eelistused. Kõige sagedamini kasutatakse oma toodete või teenuste turundamiseks internetti (92%), järgnevad ajakirjad, ajalehed ja raadio. Otsepost ja välimeedia jagavad pingereas 5.-6. kohta ning mõlemaga on kokku puutunud 64% vastanutest.
Uuringust ilmnes, et ettevõtete turundusjuhid, kellel on otsepostiga kogemus olemas, teavad hästi selle kanali unikaalseid ja positiivseid külgi oma toodete või teenuste turundamiseks. Samas agentuurides võrreldakse otseposti soodsa kontaktihinna ja laialdaste sihtimisvõimaluste tõttu internetiga. Omniva reklaamlahenduste juht näeb kampaaniate ülesehitamisel potentsiaali just erinevate kanalite koostööl ja -mõjul.
Purge sõnul pole veebireklaam otsepostile mitte alternatiiv, vaid hea partner, sest aitab viia sõnumid ka nende klientideni, kes igapäevaselt internetti ei kasuta. Mõlemad kanalid on võrreldes teistega oluliselt soodsama kontaktihinna ja suurepärase sihitavusega. Lisaks asukohapõhisele sihtimisele on otseposti puhul võimalik Rahvastiku- ja Äriregistrist teha päring, mille alusel saab sihtida ettevõttele huvi pakkuvat kitsast sihtrühma – näiteks lastega peresid, pensioniealiseid mehi või mõne kindla sektori ettevõtteid.
Otsepostiga jagab kohta välireklaam, mille turul on Omniva samuti toimetanud juba üle aasta pakkudes ettevõtetele reklaampindu kaubikute tagaustel. ,,Kui otseposti lahenduste puhul vastutab reklaami kujundamise eest sageli tellija, siis kaubikutel asetseva välireklaami puhul pakume ,,võtmed kätte’’ teenust – hoolitseme reklaami kujunduse, tootmise ja paigalduse eest,’’ tutvustas Purge Omniva välireklaamilahendust. ,,Muude välireklaami lahendustega võrreldes on see ka oluliselt kuluefektiivsem, sest sellele ei rakendu reklaamimaksu,’’ lisas Purge.
Alates käesoleva aasta juulist saab välireklaamipinda osta lisaks Tallinnas ja Tartus sõitvatele autodele ka Pärnus, Jõhvis ja nende lähiümbruses liikuvate masinate tagaustele. Omniva posti- ja pakikaubikud liiklevad nii pea- kui ka kõrvaltänavatel – kokku kogub auto kuus keskmiselt 34 000 kontakti.
Seotud lood
Omniva reklaamlahenduste juht Kristi Purge räägib, kuidas klassikaliste reklaamkanalite värsked lahendused aitavad erinevate ettevõtete turunduseesmärke saavutada. Koostöös keskkonnasõbralike trükiteenuste pakkuja Pagerriga muudeti muidu suurettevõtete pärusmaaks peetud otsepost kättesaadavaks ka väiksematele ja alustavatele tegijatele.
Omniva ja trükiteenuse pakkuja Pagerr lõid omniva.pagerr.ee keskkonna, mille kaudu saavad ka väiksemad ettevõtted mugavalt ja kiirelt tellida otseposti, et oma tooteid ja teenuseid kohalikule kogukonnale tutvustada.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.