Alvar Jaakson ja Leslie Laasner loovagentuurist Utopia arutavad klassikaliste reklaamkanalite rolli üle digitaliseeruvas maailmas. Eelmise aasta lõpus seisis nende ees väljakutse teha reklaami klassikalisele reklaamkanalile. Omniva otseposti kampaanias ühendati erinevaid meediume ning silmapaistev loovlahendus äratas tähelepanu nii veebis kui paberil. Kuidas sellele väljakutsele läheneti ning miks just antud lahenduseni jõuti?
Milline on klassikaliste reklaamkanalite roll ja kuvand digiajastul?
Üleüldises digitaliseerumise maailmas on vahepeal füüsiline ja vaat et juba vintage iseloomuga meedia vägagi mõjus. See on umbes nagu vinüülplaatide tagasitulek või see, et paberajalehed ikkagi nii kiiresti ei kao nagu interneti revolutsiooni algusaegadel ennustati. Füüsiline otsepost on pigem rare ja seetõttu ka huvitav vaheldus. Lõppude lõpuks on see lihtsalt meedia nagu iga teine ja kõik sõltub ideest ja kontekstist. Otseposti on seni harjutud nägema läbi reklaamlehtede kuvandi, aga kui teha midagi natuke ideestatult, siis seda märgatakse ning rämpspostiga segi ei aeta.
Kuidas teha head reklaami?
Hea otseposti tegemine ei erine hea reklaami tegemisest. Tuleb aru saada, kellega sa räägid ning otsida õige nurk tema kõnetamiseks. Seejärel tuleb mõelda ootamatu loovlahendus, mis tõmbaks pilku ja jääks meelde. Kui kampaanial on meeldejääv algidee, on seda lihtne erinevatesse meediumitesse adapteerida – teha otsepost, aga ka bänner või miks mitte ka video.
Otseposti puhul aitab see, kui mõelda reklaamikandjast laiemalt kui paberile trükitud tekstist ja pildist. Võimalusi on palju rohkem, alates eritrükisest kuni kõikvõimalike esemeteni, mis postkasti mahuvad. Otsepost on klassika: tulevad uued meediumid, võimutseb elektrooniline meedia, aga alles jäävad ka traditsioonilised kanalid. Neil on oma roll ja kindel sihtgrupp, keda on just selle kanaliga hea kõnetada.
Kuidas jõudsite otseposti Klient Iistvuudi kampaania ideeni?
Antud juhul algas idee lihtsalt ühest sõnamängust, mis tihti saabki suurema idee keskkohaks. Kalambuuridega mängimine turunduses on "so 2018", aga mõnikord saab mõnele üksikule leiule andeks anda ja erandi teha, kui asi kuidagi laiemalt ideeliselt kannab. See mõte leidis sotsiaalmeedia gruppides kohe väga positiivset äramärkimist ja nagu näha tõi ka hüppelise kasvu ärilises vaates. Selles mõttes asi töötab ja win win.
Klient Iistvuudi kampaania on saanud palju tähelepanu ja positiivset tagasisidet mitmetes sotsiaalmeedia gruppides. Samuti on peale otseposti kannet kasvanud päringute arv hüppeliselt, mis annab alust arvata, et reklaam on nii otseposti kanalis kui ka veebis potentsiaalsetele klientidele kohale jõudnud ja huvi tekitanud.
Artikkel on valminud Omniva ja Utopia koostöös.
Kui tekkis huvi otseposti kasutamise vastu oma järgmises kampaanias, siis Omnival on hetkel käimas kampaania ,,Kuidas tabada klienti?’’. Kampaania raames loositakse kõigi vahel, kes tellivad
enne 20. veebruari otsepostituse trüki koos kojukandega, välja trükiteenus. Auhinna väärtus on
500 € ning selle ulatuses saab järgmise otsepostituse trüki soodsamalt. Rohkem infot
http://omniva.ee/otsepost või aadressil
[email protected].
Seotud lood
Veebruari keskpaigani kestab Omniva otseposti kampaania ,,Kuidas püüda klienti?’’, mille eesmärk on tutvustada ettevõtetele otseposti tugevusi värskes võtmes. Omniva ärikliendi turundusjuht Anette Lõhmuse sõnul on kampaania visuaal suurepärane näide sellest, kuidas lihtsa vaevaga saab klassikalisest flaierist teha midagi silmapaistvat.
Intense Growth HUBi strateegia juht Irina Podolskaja räägib, milliseid küsimusi tasub turundajana kampaaniate meediaplaane tellides, koostades või kinnitades silmas pidada. Lisaks arutleb ta selle üle, kuidas otsepost kanalina tänapäevasesse meediamiksi sobitub, milliste turunduslike väljakutsete täitmisel sellest kasu võib olla ning kuidas pealtnäha mõõtmatu kanali abil saavutatud tulemusi hinnata.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.