Ammu on möödas aeg, mil investeerimine ja oma raha kasvatamine oli vaid rikkurite mängumaa. Täna võib igaüks alustada investeerimist kasvõi mõnekümne euroga ning jõuda finantsvabaduseni. Kui investeerida mõistlikult ning teadlikult, on tegemist turvalise ja pikaajalise võimalusega oma sissetuleku suurendamiseks.
Aga nagu uute asjade juures ikka, on kõige keerulisem
investeerimisega alustamine, sest raha kasvatamiseks on palju võimalusi ja võib tunduda raske kõigi nende seast leida enda jaoks see õige. Valikus on investeerimisfondide osakud, aktsiad, kinnisvara, krüptoraha, väärismetallid, valuutaturg, ühisrahastusplatvormid ja mitmed muud investeerimisinstrumendid.
Esmalt tuleks seega mõelda, kui palju on võimalik iga kuu investeerida ning edaspidi kanda see summa kohe iga kuu alguses investeerimisviisile. Seejärel on oluline endale selgeks teha, kas on soov tegeleda ise igapäevaselt investeerimisega või eelistada automaatsemat ja lihtsamat süsteemi. Tähtis on ka mõista, milliseid riske ollakse valmis taluma? Ükski investeering ei ole 100% riskivaba, isegi riikliku tagatisega hoiused mitte. Kas olete valmis mängima suuremate summadega riskantsemalt, et võita lühema ajaga rohkem raha? Või pigem on soov nautida rahulikku elu kindla sissetulekuga nagu hoiuseintressi kogunemisel, pensionikontoga või läbi kindlustuse kogumisel? Ja kui kauaks olete üldse valmis siduma oma raha konkreetse investeeringuga?
Kuldreegliks igale investorile on see, et hajutades investeeringuid ja paigutades raha erinevatesse varaklassidesse, saab riske minimaliseerida. Tänane investeerimismaastik on väga põnev – me polnud veel taastunud koroonapuhangust ja sellega seotud piirangutest, kui algas sõda ning tekkisid uued piirangud. Valuutakursid liiguvad kiirelt üles-alla, mis teeb Forex turust huvitava investeerimisinstrumendi, lisaks on rahast saanud uus varagrupp tänu tõusnud hoiuseintressidele.
Võib öelda, et iga raske aeg tekitab ka uusi võimalusi, lihtsalt need tuleb üles leida. Kurssi saab hiljem alati muuta, aga oluline on kohe teele asuda – muidu sissetulekud kasvama ei hakka. Nutikalt investeerides on palju võita!
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.