• ST
  • 24.07.23, 13:10

Otsepost kui efektiivne turunduskanal: mida silmas pidada, et otsepost oleks tulemuslik?

Otsepost on võrreldes teiste reklaamiliikidega üks suurima katvuse ja madala kontaktihinnaga turunduskanal. Eestis on üle 500 000 postkasti ja iga postkasti kaudu jõuab keskmiselt kahe kontaktini – kokku jõuab Omniva otsepost umbes 80 protsendini Eesti elanikkonnast.
Otsepost kui efektiivne turunduskanal: mida silmas pidada, et otsepost oleks tulemuslik?
  • Foto: Omniva
Viilup Uuringud OÜ 2022. aasta uuringust selgus, et postiga saadetavat reklaami märkab 90 protsenti inimestest, kellest 77 protsenti loeb või vähemalt vaatab oma postkasti saabunud otseposti. Seega, kui näha otseposti reklaami teostusega vaeva, jõuab see paljude silmapaarideni nii, et sellesse ka süvenetakse.
Otseposti kaudu võib peaaegu ükskõik milline toode või teenus saada müügihitiks, kui see on hästi läbimõeldud ja õigesti sihitud. Läbi aastate oleme näinud mitmete toodete ja teenuste tähelendu, mis on saanud alguse just hästi tehtud otsepostist, olgu selleks siis kohv, küünal, lumelabidas, erinevad elektroonikatooted või hoopis täispuhutav bassein. Otsepost aitab inimestel leida ka tee kohalike teenusepakkujateni – näiteks juuksurisalong, kingsepp või kohvik – ning võib abiks olla ka ümbruskonnast uute töötajate leidmisel.
Reklaami on otseposti kaudu võimalik saata kas kõikidesse postkastidesse üle Eesti või hoopis konkreetsesse piirkonda alates maapiirkonnast kuni kindla suurlinna asumini välja. Ühtlasi on võimalik suunata oma sõnum ka näiteks ainult eramajade omanikele või juriidilistele isikutele. Seega on sul ettevõtjana valik, kas saata välja massiteavitusi või sihtida kindlat sihtrühma.
Selleks, et otsepost oleks võimalikult efektiivne, on Omnival Sulle mitmeid nõuandeid:
1. Oma kliendi täpne kaardistamine. Omnival on võimalik teha päring rahvastiku- ja äriregistrist, et filtreerida välja ettevõtte jaoks olulised kliendid kindlas piirkonnas. Seetõttu pead hästi tundma oma sihtrühma – millised on sinu kliendi huvid, kus ta elab, kas ta elab üksi või koos perekonnaga jne.
2. Hooajalisus. Leia enda teenuse puhul üles hooajaline väärtus ja ajasta see nii, et ka postituse saaja saaks aru, miks just praegusel hetkel oleks talle sinu toote või teenusega tutvumine kasulik. Olgu see siis aiahooaeg, lähenev kooliaeg või allahindlusperiood.
3. Otseposti unikaalne välimus. Pelgalt flaierid ja voldikud on muutunud üksluiseks ning neid on raske muust reklaamhulgast postkastis eristada. Seega tuleb kasuks kastist välja mõtlemine ja julge fantaasialend. Võid kasutada otseposti jaoks näiteks huvitavamat paberit, lisada otsepostile midagi põnevat kaasa või mängida saadetise kuju ja ülesehitusega.
4. Tehnoloogiliste võimaluste kaasamine. Reklaamposti kasutades ei pea unustama internetti ja nutiseadmeid. QR-koodid ja NFC-kleebiseid võimaldavad klientidel hõlpsasti veebilehele suunduda või rohkem teavet saada.
5. Tark värvivalik. Läbimõeldud värvide kasutamine võimendab sõnumi edastamist. Nutikas värvivalik aitab silma paista ning toob esile õiged emotsioonid.
6. Kontaktid. Reklaamile on kasulik lisada kontaktandmeid, näiteks e-posti aadress ja telefoninumber, mille kaudu saaksid potentsiaalsed kliendid ettevõttega ühendust võtta, anda tagasisidet või küsida küsimusi.
7. Selge sõnum. Proovi hoida oma sõnumit võimalikult lihtsana, vältides üleliigset “müra”. Inimeste tähelepanu hajub teadagi kiiresti, seega keskendu sõnumite kokku panemisel vaid kõige olulisemale.
8. Mõõdetavus. On vajalik mõelda, kuidas saab reklaamkampaania tulemusi mõõta, et hiljem järeldusi teha ja hinnanguid anda. Seda saab teha näiteks lisades otseposti saadetisele sooduskoodi või kupongi.
Lisaks sihtrühma kaardistamisele pakub Omniva terviklahendust ideest teostuseni. Näiteks aitab Omniva vajadusel luua kujundust, teostada otseposti trükki ja anda nõu, millist otseposti lahendust valida.
Võta meiega ühendust [email protected], et jagada rõõmu!

Seotud lood

Uudised
  • 09.01.23, 10:21
Otsepost kui efektiivne lisavõimalus tutvustada ettevõtte lansseerimist
Möödunud aasta viimasele kuule pani väärika lõpu ettevõte Prindiviis, kes oma värske trükikoja loomise ja vastavateemalise reklaamiga on endale saanud kuu parima otseposti tiitli.
Uudised
  • 19.12.22, 09:41
Kuidas tõsised teemad otseposti abil laia publikuni tuua?
November kui aasta pimedaim aeg on sel aastal paljudel inimestel olemise õõnsaks teinud – külma ja pimeda aja tulek on tekitanud teadmatust ja hirmu energiakriisi osas.
  • ST
Sisuturundus
  • 28.11.22, 10:55
Otseposti märgatavus Tallinnas on endiselt kõrge
Traditsiooniliselt on Omniva ka sel aastal kaardistanud otseposti nähtavuse ja mõju tarbijale. Viilup Uuringud OÜ poolt oktoobris läbi viidud 500 vastajaga online-uuringust selgub, et otsepostituste märgatavus Tallinnas püsib eelmise aastaga võrreldes samal tasemel.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.22, 11:27
Otsepost – koormav prügi või vastutustundlik reklaamivahend?
Kuigi otseposti näol võib tihti jääda mulje, nagu oleks see keskkonnale koormav lisatootmine, ei pruugi see sügavamal vaatlusel olla nii drastiliselt keskkonnavaenulik ettevõtmine, kui esialgu tunduda võib. Kui paberreklaami tootmine sünnib läbimõeldult ja vajaduspõhiselt, võib see nii mõnelgi juhul osutuda etemaks variandiks kui näiteks digireklaam.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele