Riigisektor peab sotsiaalmeedia tegevustes olema sama loominguline kui erasektor ja mõni hetk võib-olla isegi loomingulisem. Meil tuleb ühtaegu otsa vaadata rahalistele ressurssidele ning samal ajal seista oma riigi metsa ja loodusväärtuste eest, selgitab RMK kommunikatsioonijuht Triin Küttim.
Sotsiaalmeedia abil soovib RMK tuua loodus-ja metsandusteemasid inimestele lähemale, lükata ümber väärarusaamad ning jagada oma tegemisi laiema ühiskonnaga. Praegu tunneme, et meil on sotsiaalmeedia poole pealt vaja astuda veel suur samm, mille abil jõuda rohkem kogukondadeni ning muuta end nähtavamaks.
Inimesed vajavad rohkem tõest informatsiooni
Ühiskonnas leidub aina rohkem neid, kes loodust pelgavad ja kelles metsas käimine hirmu tekitab – meie ülesandeks on oma tegevustega näidata, et tänu RMK metsa- ja matkaradadele ning telkimis- ja lõkkekohtadele on metsas käimine väga turvaline ning loodust ei ole vaja karta.
Meie eesmärgiks on kummutada ümber metsandusega seonduvad müüdid liiga koormava raietegevuse, metsa otsa saamise, metsadega majandamise ja muude levinud vääritimõistmiste kohta. Selle saavutamiseks ei piisa sotsiaalmeedias aga lihtsalt numbrilisest näitamisest, et Eesti mets on hästi hoitud – see info tuleb visuaalide ja loovate lahenduste abil inimesteni viia.
Siseringis kirjeldame RMK sotsiaalmeediat kui metsa ringhäälingut – eks meie ülesandeks ole ju kõikvõimalike meediumite abil ühiskonna teavitamine metsas toimuvast ja inimeste harimine metsandusteemade osas.
Ideid rohkem kui teostusvõimekust
Teemasid, mida sotsiaalmeedias kajastada, leidub piisavalt – ühelt poolt vajavad laialdast levitamist metsa kasvatamise ja majandamisega seotud teemad, teiselt poolt kogu looduskasutuse ja looduskaitse pool.
Tänu RMK metsade majandamisele on Eestil piisavalt puitu, millest teha mööblit, ehitada maju, valmistada paberit ja saab ka küttepuitu. Samas tänu läbimõeldud looduskasvatusele leidub meil ka palju erinevaid matkaradasid. Seda kõike soovimegi erinevate nurkade alt oma sotsiaalmeedia kanalites levitada.
Praegusel hetkel on meil ideid isegi rohkem kui teostusvõimet – mets ja metsaga seonduvad teemad pakuvad laialdast kõneainet ning metsa roll ja kliimamuutused on aina aktuaalsemad teemad. Selleks, et kõigi nende teemadega järje peal püsida, otsime oma tiimi inimest, kes suudaks kõik meie ideed teoks teha ning pakuks välja ka omapoolseid mõtteid ja põnevaid vaatenurki.
Loovus ületab oskused
Sotsiaalmeediat tehes on oluline läheneda igale teemale loovalt ning leida erinevaid nurki, mille kaudu metsa ja loodust inimestele tutvustada. Selles mõttes on see tunduvalt laiem kui lihtsalt karust pildi tegemine või loodusfotode jagamine – me tahame näidata päris elu ja meie ümber toimuvat.
RMK jaoks on oluline inimesi oma tegemistesse kaasata, nendega dialoogi pidada ning väärtustada kogukondlikku kaasamõtlemist. Seetõttu otsime oma ridadesse inimest, kes suudaks pika jutu lühidalt ja löövalt erinevate visuaalide, videode ja lausete abil inimestele edastada.
Siiani ei ole meil inhouse’is võimalust olnud, et oma postitustele ise visuaale luua ning oleme pidanud seda teenust agentuuridest sisse ostma. Kuna selline tegutsemisviis pikendab protsessi ning mõni teema vajab kiiret ja kohest kajastamist, siis otsime tiimiliiget, kellel oleks piisavalt silma ja võimekust, et teha pilte ja videosid ning neid hiljem ise ka kokku lõigata.
Kindlasti ei eelda me suuri loodus- ja metsandusalaseid teadmisi – metsaga sina peal olemine tuleb küll kasuks, kuid suures mahus on need teadmised töö käigus õpitavad. Palju olulisemaks peame pealehakkamist ja initsiatiivikust ning loovaid ideed ja soovi anda oma panus Eesti metsa ja looduse hoidmisesse ning kaitsmisesse.
Loovuse poole pealt ei sea me mingeid piire ning uute mõtete ja lahendustega oleme kahe käega poolt. Lisaks on sotsiaalmeedia spetsialisti töö boonuseks mitmekülgsus, sest iga tööpäev on täiesti erinev ning kõike eesootavat ei ole võimalik ette planeerida.
Mõnikord tuleb esimeste seas minna avastama RMK värskemaid matkaradasid ja vaatlustorne ning viia seal läbi reportaaže, teine päev võib sattuda aga hoopis kalakasvatusse või metsaradadele. Leidub ka päevi, mis mööduvad kontoris inimestega suheldes – kuid peamine on see, et igav ei hakka kunagi.
- Foto: Kylli Tedre-Gavrilov
Ootused meie tegevustele on kõrged
Kuna RMK kuulub riigisektorisse, siis on kõigi eestlaste ja riigiasutustega seotud aktsionäride ning omanike ootus meie tegevuste vastu tavapärasest kõrgem. Meie tegevustel hoitakse silma peal ning ebaõnnestumiste korral ei hoita kriitikaga tagasi. Seetõttu on oluline ka sotsiaalmeediat tehes pidada silmas ootusi meie tegevuse suhtes.
Me ei saa võtta sotsiaalmeediaga tegelemist iseenesestmõistetavana – selle nimel on vaja pingutada ja vaeva näha. Mõnes mõttes on RMK sotsiaalmeedia spetsialistil selline vastutav roll. Muidugi on tiimipoolne toetus väga tugev ning iganädalaselt paneme üheskoos oma mõtted tööle ja arutame võimalike teemade ning sisu üle, kuid vajalik on ka iseseisev toimetulek. Võib öelda, et sotsiaalmeedia spetsialisti töö on justkui combo meeskonnatööst ja individuaalsest võimekusest.
Kui tunned, et tahad olla osa metsa ringhäälingust ning sul on palju põnevaid mõtteid ja ideid, mida soovid teoks teha, siis kandideeri RMK sotsiaalmeedia spetsialisti kohale!
Kandideerimiseks ootame CV-d ja motivatsioonikirja 11. augustiks 2023 e-posti aadressile
[email protected]. Lisainfo: Triin Küttim, telefon 506 3238
Seotud lood
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.