Kas teadsid, et inimesed vaatavad lisaks tootele üha rohkem seda, kellelt nad ostavad? Nad muretsevad selle pärast, mis kuvandi loob ostmine neist kui inimestest.
Aalto ja Helsingi Ülikooli müügiprofessor Petri Parvinen räägib oma mahukas turunduse- ja müügiteemalises uurimistöös muuhulgas väga olulisest teemast ettevõtluses ja turunduses, mida tuntakse mõistena „sobivus kliendiga” (customer fit). See põhineb tähelepanekul, et inimesed vaatavad lisaks tootele üha rohkem seda, kellelt nad ostavad. Nad muretsevad selle pärast, mis kuvandi loob ostmine neist kui inimestest. Nad tunnetavad ka seda, kuivõrd hästi ettevõtte turundus ettevõtte endaga kokku sobib, kas see näib siiras ja autentne. Viimase viie aasta jooksul avaldatud turunduspsühholoogiauuringud kinnitavad, et kliendi mina-pilt, ettekujutus ostetavast tootest ja seda pakkuvast ettevõttest ning kõigi mainitute omavaheline sobivus moodustavad terviku, mis mängib üha selgemat rolli hoiakute kujunemisel ja ostukäitumisel.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.