Blogija Meelis Tomson kirjutas eelmisel nädalal arvamusloo, kus ta kirjutas, et Instagrami südamed kaovad ja sellega seoses kaob ka suur hulk kasutajaid.
Instagram (loe: Facebook) teatas hiljuti, et
mitmes riigis testitakse muudatust, kus piltide all ei kuvata südamete arvu. Teisisõnu ei kao südamed ära, vaid need on näha koos muu statistikaga sisu loojale endale. Hetkel pole teada, kas ja millal see muudatus kõikide jaoks aktiivseks võiks muutuda.
1. Südamete arv ei tohiks olla peamine mõõdupuu
Olen seda meelt, et tark turundaja ei mõõda koostöö puhul juba ammu enam südamete arvu ja koostööd on pikemad kui paar lihtsat Instagrami postitust.
Kui südamed peaks kaduma, siis on tõesti raskem esmamulje põhjal mõjutaja sisu levikupotentsiaali hinnata. Ka täna ei ütle südamete arv ilmtingimata, kas jälgijad ja südamed on õiged. Väga paljud mõjutajad (suunamudijad, influentserid, mõjumutid, mõjukutid jne) võimendavad raha eest oma sisu, mis muidugi tõstab ka südamete arvu.
Südamete asemel võiks fookuses olla (lisaks) postituse reach ja mis sellega tehakse, kas sinna tuleb kommentaare, kas seda jagatakse ja salvestatakse, kas see mõjutab müüki, toob seotud kontole rohkem jälgijaid jms. Mõjutajaga reeglite kohaselt koostööd tehes saab iga turundaja need numbrid lihtsalt kätte, kui mõjutaja on postituses vastava konto ära märkinud (Paid Partnership With) ja Sina oled Instagrami seadetes lubanud vastava partneri poolse sidumise (Settings -> Business -> Branded Content -> Approved Accounts).
See annab Sulle postituse kohta sama statistika, mis on postituse teinud mõjutajal. See kehtib kõigi formaatide kohta, olgu tegu lihtsa Instagrami story või klassikalise pildipostitusega. Videoformaadi puhul ei kuva Instagram standardvaates juba ammu südamete arvu, vaid mõõdikuks on video vaatamised.
Kui Sul on Facebook ja Instagram omavahel ilusasti ühendatud, saad mugavalt Facebookis Branded Content all vaadata, kuidas Sinu koostööpartnerist mõjutaja poolt tehtud postitusel või story’l läheb:
Lisaks sellele, et kindlasti jäävad alles tööriistad, mis engagement’i mõõdavad, on elu näidanud, et nii makstud kui ka orgaaniliste postituste statistika läheb aina täpsemaks ja oodata on uusi mõõdikuid.
2. Tulemuste saamiseks peavad kõik tööd tegema
Kui keegi teeb täna koostööd mõjutajaga, kes ainult oma laike eksponeerib, siis kindlasti leidub palju ka neid mõjutajaid, kes jagavad rõõmuga detailsemat infot alates jälgijate demograafilisest infost kuni postituste levikuni välja. Ole ise targem tellija!
Tomson kirjutas oma artiklis: “Aga 500€ eest, mida mõjuisiku paari pildi alla matta, saad sa näiteks Google'is 70 000 vaatamist. Valikute küsimus, eks?” Kindlasti valikute küsimus. Kui väga laia sihtgrupiga läheneda, saab ka Instagramis 500 euro eest üle 100k vaatamise, aga mida Sa nende vaatamistega teed? Õige mõjutajaga võib see 500-eurone investeering väga hea olla ja saad kätte vajalikud silmapaarid, keda on võib-olla ainult mõned tuhanded, aga nad on hea sihtgrupp Sinu tootele/teenusele. Kvantiteet vs kvaliteet! Muidugi tehakse mõjutajatega ka selliseid tehinguid, et antakse mõned tooted ja paarsada eurot ning vastu saadakse toodetega paar selfie't ja ongi kõik, aga usun, et kõik õpivad ja katsetavad.
Lisamärkus: Google’i otsingule ja display-pindadele mõeldes loodan, et kellegi põhimõõdik ei ole reklaami vaatamised ega klikid, vaid ikkagi tehingud (kui Sa just suurt brändingu kampaaniat ei tee). See kehtib ka teiste platvormide kohta.
3. Pigem võidavad lõpuks kõik
Usun, et kui ollakse ausad ja läbipaistvad, siis ei ole selle (veel mitte toimunud) muudatusega seoses kaotajaid. Pigem võidavad lõpuks kõik. Selle juures on tähtis, et postitused oleks õigesti märgistatud (tag'itud sponsor), mis annab kõikidele osapooltele postituse analüütika. Kaotajaks võivad jääda need, kes on numbrite jms osas hämanud.
Kindlasti on alusetu hirm, et kasutaja ei saa teavitust kui keegi tema postitusele südame paneb. Lõpuks on like-nupp see, mis Facebooki kasutusaktiivsuses suure kasvu tõi ja mudelina endiselt väga hästi töötab. Ka nendes riikides, kus testitakse muudetud uudisvoogu ja südamete arvu avalikult ei kuvata, näeb postituse looja, kui palju selle all südameid on. Kui see on tehtud koos brändiga, kes on sellega õigesti seotud (tag'itud), näeb seda ka vastav partner.
Ausalt ja õigesti tehes saavad kõik osalised täpse statistika, mille abil saab paremini oma koostööpartnereid valida. Fakt on see, et sotsiaalmeedial on inimeste tähelepanu ja kelle käes on tähelepanu, sellel on võimalus see tähelepanu rahaks pöörata.
Läbipaistvuse osas on üks väljakutse kindlasti see, et mõjutajad märgiksid, kui tegemist on makstud postitusega. Selleks ongi täna paid partnership funktsioon ja ma usun, et ka Eestis hakatakse sellele rohkem tähelepanu pöörama. Näiteks USA Föderaalne Kaubanduskomisjon (FTC) saatis mõjutajatele 2017. aastal hoiatuskirjad, et sponsoreeritud sisu peab olema selgelt märgistatud:
Arvan, et isegi kui hetkel testis olev muudatus ellu viiakse, ei juhtu midagi traagilist. Usun, et südamete mittekuvamine ei vähenda kasutajate hulka, sest mõjutusturundus on alles lapsekingades ja kui kuulata globaalseid tegijaid, siis pigem nähakse siin suurt kasvu.
Seotud lood
Instagram teatas hiljuti, et kaotab piltide alt meeldimiste arvu. Marimell.eu blogija, sisulooja ja blogiturunduse eestvedaja Meelis Tomson tõi välja kolm viisi, kuidas Instagrami uuendus Eesti mõjuisikute turgu muudab.
Väikesed muudatused aitavad teinekord säästa väga palju aega. Facebook on juba mõnda aega lubanud Facebooki lehe postkastis (Inbox) kustutada ja kommenteerida seotud Instagrami konto postituste kommentaare. See on paljude brändide jaoks olnud suur ajavõit. Arvutis on suur osa inimesi sõnumi edastamisel kiiremad, lisaks aitab see fookust hoida, kui ei pea mitmes eri kohas käima.
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.