Maailma suurima majandustarkvaratootja SAP Eesti juht Tiit Parts ütles täna Tallinnas toimunud konverentsil Intelligent Enterprise Day, et paljud majandusharud on teelahkmel – edukamad ettevõtted analüüsivad läbi tohutud andmekogused, muutuvad seeläbi intelligentsemaks ning suretavad aeglasemad välja.
Tiit Partsi sõnul ei koputa klient toote otsimiseks enam ettevõtte uksele. “Ettevõte peab oma klientide kohta valdama järjest personaalsemat ja laiemat infot, et elus püsida. Vanakooli ettevõtted jälgivad ja mõõdavad pigem oma sisemisi protsesse, aga uued ning intelligentsed organisatsioonid analüüsivad ka väga palju väliseid andmeid ja suhtlevad klientidega selle võrra paremini. Mida kättesaadavam on ettevõte ühiskonnale, seda paremini tema toode müüb,” rääkis Parts.
“Facebook ja Google on oma klientidega suhtlemises ja tundmises üliedukad: nad teavad, mis tujus inimene on, kus ta käib, mida tarbib ja oskavad isegi prognoosida, kes ta järgmine kaaslane saab olema. Nende tarkvara kujundab järjest suuremat osa inimeste elust,” ütles Parts.
“Klassikaline näide intelligentsest ettevõttest on Bolt, mis vaikselt, aga kindlalt suretab klassikalise taksotööstuse välja. Kui vanad taksofirmad teadsid möödunud statistika põhjal enam-vähem oma klientide harjumusi, siis Taxify teab seda reaalajas. Kes enam tänapäeval “kiisule” üldse helistab?” küsis SAP Eesti juht.
“Samasugust efektiivsuse kasvu ja sektori innovatsiooni saab palju andmeid kokku koondava tarkvara abil ka teistes sektorites rakendada. Intelligentseks muutumine puudutab ennekõike neid ettevõtteid, mis klientidega suhtlevad. Mida rohkem on suhtlust, seda olulisem on seda teha targalt ja tarkvara abil. Intelligentsed ettevõtted muutuvad pea kõiges tavalistest sujuvamaks, täpsemaks ja efektiivsemaks – planeerimises, tellimuste vastuvõtmises, tarnes, teeninduses, turunduses ja analüüsis,” rääkis Parts konverentsil.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.