• 18.11.19, 09:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaja Sepp hakkab juhtima Omniva turunduse ja kommunikatsiooni ühistiimi

Omniva turunduse ja kommunikatsiooni ühistiimi hakkab juhtima seni kommunikatsiooni juhtinud Kaja Sepp, kes näeb turunduse ja kommunikatsiooni koostöös ristkompetentside võimalusi.
Kaja Sepp võtmas üle teatepulka Katre Uibomäelt
  • Kaja Sepp võtmas üle teatepulka Katre Uibomäelt
Mis toimub praegu Omniva turunduses ja kommunikatsioonis?
Alustame sellest, mis toimub Omnivas – ja Eesti Postis – laiemalt. Meie kontsernil on neli suurt tegevusvaldkonda: postiäri Eestis, pakiäri ja infoäri (mis lihtsustatult öeldes on e-arvete vahendamine) Baltikumis ning rahvusvaheline transiit üle maailma. Neist igaühel on erinev turg, erinevad kliendid ning ka erinevad trendid ja arenguperspektiivid. Neid kõiki tervikuks suruda on päris keeruline – mitte ainult äriliselt, vaid ka imagoloogiliselt. Kuidas mahutada ühte kuvandisse kihelkonnatriibuline postkast, Hiina lennuk, e-kaubandus ja fintech…?
Nii sai uueks strateegiaperioodiks analüüsi tehes kiiresti selgeks, et Omniva on pigem erinevate äride grupp. Siit edasi oli loogiline otsus, et ärid peavad saama suurema autonoomia ja iseseisvuse.
See kõik tähendab muutusi ka turunduses ja kommunikatsioonis, kus tegutseme üha rohkem iga konkreetse äri põhiselt. Muidugi ei kao kuhugi ka grupiülene vaade ning nende kahe vahel tasakaalu leidmine ongi praegusel muutuste perioodil võtmeküsimus.
Kuidas sündis otsus tiimide ühendamiseks?
Kui meie turundusjuht ja minu hea partner Katre Uibomäe otsustas Omnivast lahkuda, mõtlesime, kuidas tööd edasi korraldada. Kuna tsentraalne roll turunduses ja kommunikatsioonis pigem väheneb, oligi õige aeg tiimid ühendada ning ühtlasi anda suurem roll äride turundusele.
Meil oli kommunikatsiooni ja turunduse vahel ka varem hea koostöö, nüüd on võimalus viia see taas uuele tasemele. Näiteks sisekommunikatsiooni rolli suurendamisega turundustegevustes – meil on ju 2400 töötajat, keda saadikutena kasutada. Samuti näen toredaid ristkompetentside võimalusi erinevate valdkondade vahel, mis annab inimestele uusi töiseid arenguperspektiive. Communications meets marketing!
Kuidas on turundus ja kommunikatsioonitiim Omnivas üles ehitatud?
Uus samm on see, et turunduse ärile maksimaalselt lähedale viimiseks rakendame äride turundusjuhtide puhul maatriksstruktuuri. Postiäri turundusjuht Maria Britikovski, infoäri turundusjuht Sigrit Tiits ning pakiäri turundusjuht, keda praegu otsime, kuuluvad ühtaegu nii oma äri juhtrühma kui turundus- ja kommunikatsioonitiimi. Töölaua sisu tuleb ärijuhtidelt, meie tiim toetab professionaalse kompetentsi ning kanalitega. Suurim võit sellisest maatriksist – mida ma ka ise olen ärile lähedal olles kogenud – on see, et turundusjuhist saab igas mõttes ärijuhi partner.
Üle-ettevõttelised rollid on üritused ja (tööandja) bränding (Berit Grossberg), sotsiaalne vastutus (Kristina Seema), meediasuhted (Mattias Kaiv), sisekommunikatsioon (Kelli Talving), sotsiaalmeedia (Janne Raudla), kliendikommunikatsioon (Anette Lõhmus) ja kodulehe arendus/haldus (Maarja Lint). See on tugev tiim, meil on tõesti head inimesed.
Oled kunagi küll turundust juhtinud, aga viimasel ajal töötanud pikalt hoopis kommunikatsioonis. Kuidas on turunduse juurde tagasi tulla?
Minu kunagine turunduskogemus oli nii ammu ja olin tollal ka väga noor, nii et seda ma ise enam ei tähtsustakski. Oluline on, et tänu headele kolleegidele polegi ma päris ära olnud, vaid oma töö kõrvalt kogu aeg käppapidi ka turunduses sees olnud. Tervitused siinkohal teile, Piret Mürk-Dubout, Anne Muldme, Kadri Ärm, Leitti Mändmets, Tiivi Püvi, Jüri Teemant ja muidugi ka äsjane turunduspartner Katre Uibomäe, kes läbi aegade on mind turunduse teemadega kursis hoidnud.
Turundus ja kommunikatsioon – mis on ühist, mis erinevat?
Turunduse valdkond on praegu suurtes muutustes. Ja ma ei räägi siin ainult andmepõhisest tegutsemisest ja digisse minekust. Need sammud on suured, aga pigem siiski vormilised. Ent tänu neile muutub turundus ka sisemiselt, ja minu meelest just sarnasemaks kommunikatsioonile. Varasemast masskampaaniate ja paksude värvide ajastust liigutakse üha enam personaliseerituse, täpselt valitud pooltoonide ja lugude jutustamise juurde, mis varem on klassikaliselt olnud justkui kommunikatsiooni pärusmaa.
Kommunikatsioon omakorda peab üha enam kohanema turunduslike võtetega ja õppima, kuidas sisu täpselt, õiges kanalis ja õiges pakendis adressaadini viia. Ja mõlema ühine väljakutse on, kuidas info ülekülluse ja libasõnumite ajastul üldse relevantne olla.
Viitasid digiturunduse rolli suurenemisele. Kuidas ise ennast digimaailmas tunned?
Uudishimuliku õpipoisina, kes ei karda katsetada ja hea meelega oma nina igale poole topib. Pikk kogemus innovaatilises ja digikeskses telkomaailmas on mind kindlasti ka keskmisest avatumaks ja küllap ka teadlikumaks teinud.
Ja sotsiaalmeedias? Siin oled nii Sina ise kui Omniva küll tugevalt pildil olnud…
Omniva on tõesti saanud teenitud tunnustusi sotsiaalmeedias julge tegutsemise eest. Näiteks Kommunikatsiooniteo konkursil (Facebooki kasutamise eest sisekommunikatsioonis) ning TOP5 seas „The most inluencial in LinkedIn“. Lisaks on personalijuhid Omnivat kiitnud selle eest, kuidas meie töötajad ettevõtte sisu levitavad ja hashtage kasutavad. Eelmise aasta suurettevõtete tuntuse ja maine uuring tõi väikese vau-emotsiooni, et noorte sihtgrupp hindab Omnivat keskmisest kõrgemalt.
Mis minusse endasse puutub, siis minu sotsmeediakasutusest on vast huvitavaim tõik, et blogide kõrgajastul – appi, see oli juba 15 aastat tagasi! – olin ma tänapäeva mõistes potentsiaalne suunamudija. Pidevalt tehti pakkumisi üht või teist teemat kajastada ja selle eest tasu saada, aga tollal tundus see mulle uskumatult nõmedana: blogi oli minu jaoks lihtsalt isikliku maailma peegeldus sõpradele-tuttavatele. Aga kui pakkumisi muudkui tuli ja üha rohkem inimesi hakkas vestlustel mainima, et on mu blogi püsilugejad, hakkasin lugejate arvu vaatama. Ja ehmusin täiesti ära: mul oli üle 10 000 unikaalse püsilugeja! Tollase aja kontekstis ikka tõesti palju.
Tõmbusin kiiresti tagasi – nii kirjutamise sageduse kui otsingutes figureerimise mõttes. Kui terve internetimaailm tegeles SEO-ga, tegelesin mina hoopis anti-SEO-ga. Nägin suurt vaeva, et tekstides ümber sõnastada või vähendada enamkasutatavaid otsisõnu, millega minu blogisse satuti.
Praeguseks on blogi üldse varjusurmas, mujal sotsmeedias tegutsen ilmselt keskmisel määral.
Mida pead enda kui juhi tugevuseks?
Olen elu jooksul aru saanud, et asju saab teha erinevat moodi ning enamasti ei ole tulemuseni jõudmiseks õiget ja vale teed. Teistsugune lahendus ei ole halvem ega parem, vaid lihtsalt teistsugune.
See iseenesest triviaalne tõdemus on andnud mulle oskuse asjadest vajalikul hetkel lahti lasta ja distantsilt vaadata. Mul ei ole kinnisideid ega kindlat nägemust, kuidas asjad peavad käima. Tee, mis kõige kiiremini viib kõige parema tulemuseni, on õige ja tuleb lihtsalt oma inimesi usaldada, et nad oskavad ja julgevad valida selle nende jaoks toimivaima.
Ja suurimaks nõrkuseks?
Ühes rahvusvahelise personalifirma isiksusetestis olin absoluutses laes skaalal „kiire otsustamine ja kohanemisvõime“. Kõlab hoopis nagu tugevus, eks ole? Ent testi lahti selgitav konsultant ütles, et selle näitajaga olen ma tiimiliikmete jaoks „hirmuäratavalt adaptiivne“. Juht, kes teeb muutuste käigus ülikiireid valikuid, otsustab kohe ja hetkel kättesaadava parima teadmise baasil ning kui on juba otsustanud, ei vaata enam tagasi. Enamikul inimestest on vaja muutustega kaasatulekuks hoopis põhjalikumat analüüsi, rohkem infot ning aega ka selle jaoks, et oma kõhkluste ja kurbustega toime tulla.
Sellest peale jälgin teadlikult, et ma muutuste käigus oma inimestel eest ära ei kappaks. Nii tööl kui isiklikus elus.
Sinu juhtmõte töös ja elus?
Pareto printsiip. 80% asjadest saab tehtud 20% panusega ning sageli sellest piisab. Tuleb aga olla hoolas ja ära tunda, milline 20% siiski tegemist ja sügavat pühendumist vajab.
Omniva turundus- ja kommunikatsioonijuht Kaja Sepp töötas alates 2016. aastast kuni praeguseni Omniva kommunikatsioonijuhina. Varasemalt on ta töötanud Telia kommunikatsioonidirektorina ja EMT kommunikatsioonijuhina ning veel mitmetel ametipositsioonidel EMT kommunikatsioonis. Tema töökogemuse hulka kuuluvad ka reklaami ja turundusega seotud ametid ERA pangas ja kindlustusseltsis Polaris ning reklaamiagentuuris. Lisaks on ta olnud ajakirjanik ja toimetaja erinevates meediaväljaannetes. Vabal ajal armastab ta sportida, mägimatkamisega tegeleda, ilukirjandust lugeda, raamatuid toimetada ja kirjutada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele