Loovagentuuri McCann Vilnius tegevjuht Mantas Velykis räägib oma ettekandes sellest, kuidas Leedu brändid poliitilises küsimuses seisukoha võtsid ja sellega sõpru (ning vaenlasi) kogusid.
- Mantas Velykis esineb 5. märtsil 2020 Eesti suurimal turunduskonverentsil Password.
Kui Eestis pole tuntud brändid seksuaalvähemuste üritusi avalikult toetanud, siis veelgi homofoobsemas Leedus otsustasid Ikea, Swedbank, Red Bull ja veel paljud teised tuntud brändid Baltic Pride'i toetada, kogudes sellega endale palju sõpru ja ka vihkajaid.
Leedu ajakiri "Žmonės" (eesti keeles "Inimesed") kutsus möödunud aastal kaubamärke osalema Baltic Pride'ile pühendatud erinumbris. Enamik kaubamärke keeldus, kuid üheksa olid piisavalt julged, et kampaanias kaasa lüüa. Sellest sai esimene LGBTQ-d toetav reklaamikampaania Leedus, mis iseenesestmõistetavalt tekitas tohutut poleemikat. Kampaania haaras ka meedia tähelepanu ning mõjuisikud jagasid reklaame oma sotsiaalmeedias – täiesti vabatahtlikult ja täiesti tasuta. Sellised nägid välja brändide reklaamid Baltic Pride'ile pühendatud ajakirja erinumbris:
Eestis toovad turundajad poliitilises küsimuses seisukoha mitte võtmiseks vabandusena välja asjaolu, et turg on liiga väike ja ühtegi tarbijat välistada ei tohi. Kuidas Leedus selline aktsioon ikkagi võimalikuks osutus, selgub 5. märtsil Saku Suurhallis toimuval Passwordi konverentsil.
Tutvu kavaga ja registreeri siin!Peatse kohtumiseni!
Seotud lood
Kolmapäeval esmakordselt toimunud Eesti start-up-auhindade jagamisel sai tarkvarafirma Reverse Resources asutaja ja juht ning Passwordi teise päeva esineja Ann Runnel kaks tunnustust – isiklikult stereotüüpide murdja ja oma ettevõttele Reverse Resources maailmamuutja tiitli.
4.-5. märtsini 2020 toimub Saku Suurhallis turunduskonverents Password, mille teemaks on sel korral responsible marketing. Vaata, millised organisatsioonid ennast praeguseks kirja on pannud, ja tule ka!
Küsimustele vastab Mantas Velykis, McCann Vilniuse loovjuht ja Balticbesti zürii liige.
Enne Balticbesti festivali avaldame intervjuude sarja Läti ja Leedu reklaami- ja turundusmaailma arvamusliidritega, et tutvustada Eesti lugejale naabermaade turundustrende. Esimesena ilmub intervjuu McCann Vilniuse loovjuhi Mantas Velykisega.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.