Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuht Piret Lankots toob Passwordi konverentsil kuulajateni praktilise case study sellest, kuidas S-Marketi happy hour aitas toidu raiskamist vähendada. Nii Prisma kui ka S-Market kuuluvad Soome kaubanduskontserni S-Grupp.
- Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuht Piret Lankots räägib Passwordil, kuidas S-Market toidu raiskamist vähendab.
S-Marketi
case study kajastas isegi
New York Times, kus kirjutati, et kolmandik inimestele toodetud ja pakendatud toidust läheb raisku. Hinnanguliselt 8–10% kasvuhoonegaasidest on seotud saagikoristuse ja tootmise käigus tekkinud toidujäätmetega ning inimeste poolt ära visatud toiduga, rääkimata sellest, et toidu tootmine ja transportimine nõuab põllumaad, vett ja kütust.
Selleks, et poes toidu raiskamist vähendada ja samal ajal püsikliente ligi meelitada, otsustas Soome S-Market teha happy hour'i. Mõte on selles, et toit, mille "parim enne" tähtaeg kukub keskööl ja mis juba niigi on 30% võrra alla hinnatud, hinnatakse õhtul kell üheksa ligikaudu üheksasajas S-Marketi kaupluses veel 30% võrra alla. Teisisõnu pakutakse peagi aeguvat toitu 60% allahindlusega.
Ettekandes tuleb juttu järgnevast:
Mis on happy hour'i mõte?
Kas see on poodi rohkem rahvast toonud?
Mida see kaupluse jaoks tähendab – nii rahaliselt kui ka protsesside mõttes?
Mis saab müümata kaupadest?
Miks ei võiks säilivusaja ületanud kaupu tasuta jagada?
Kahepäevane turunduskonverents Password leiab aset 4. ja 5. märtsil 2020 Saku Suurhallis. Piret Lankots esineb 5. märtsil pealaval.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.