Umbes 400 000 inimest Eesti elanikkonnast kõneleb vene keelt. See on märkimisväärne osa, millest ei saa mööda vaadata ükski Eestis müügi ega turundusega tegelev inimene.
- 26. märtsil toimub Ülemiste keskuse Apollos konverents, mis keskendub venekeelse sihtrühma turundusele Eestis. Konverentsi korraldab Kriit Reklaamiagentuur, pildil agentuuri esindaja Nikita Baikov.
Enam kui 200 000 inimest ehk ligi pooled tallinlased on vene keele kõnelejad. Lisaks sellele käib Eestis aasta jooksul umbes 300 000 vene keelt kõnelevat turisti. Selleks, et vene sihtrühma käitumismustrit ja mõtteviisi paremini mõista, otsustas Kriit Reklaamiagentuur korraldada konverentsi, kus räägitakse sellest, kuidas müüa ja turundada Eesti venekeelsele elanikkonnale.
Huvi venekeelsele sihtgrupile turundamise osas on muutunud üha suuremaks
Agentuuri esindaja Nikita Bikovi sõnul on Eesti turundajate huvi teema vastu kasvav. “Meie juurde satub ühe enam turundajaid, kes püüavad vene klienti kõnetada, kuna nad on kasutamata potentsiaalist aru saanud. Teeme seda selleks, et motiveerida Eesti ettevõtteid keskenduma rohkem ka venekeelsele kommunikatsioonile. Nii riigi kui ka eraettevõtete jaoks on oluline, kuidas köita Eestis vene keelt kõneleva inimese tähelepanu,” ütles Baikov.
Ta lisas, et vene kliendi edukaks kõnetamiseks, on vaja mõista, mis on neile oluline, millised on kombed ja väärtused, milliseid meediakanaleid tarbitakse, kus käiakse ja millest mõeldakse. „Edu ei maksa oodata, kui eestlastele suunatud reklaam Google’i abil ära tõlkida. See jätab venelase täiesti külmaks – nagu ka eestlase, kui talle valesti läheneda."
Eesti ja vene keelt kõnelevad inimesed kasutavad erinevaid kanaleid
Kommunikatsioonibüroo Dalton asutaja Ivo Kallasmaa on Eestis aastaid venekeelsele sihtrühmale suunatud projektidega tegelenud. Tema sõnul venekeelse elanikkonna meediaharjumused ja kasutatavad kanalid teistsugused kui eesti keelt kõnelevatel inimestel ning lähtuvalt sellest tuleb strateegiaid erinevalt teostada.
„Vene sihtgrupile turunduse tegemisel tuleb näiteks arvestada seda, et nad kasutavad teisi meediakanaleid kui eestlased. Kui eestlaste seas on väga populaarne Facebook, siis näiteks venelased kasutavad selle asemel rohkem VKontakte keskkonda. Eestlasest turundajale on see tavaliselt tundmatu portaal, kuna seda igapäevaselt ei kasutada ja ainuüksi see tekitab probleeme,“ lausus Kallasmaa.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.