Laulu- ja tantsupidu on üks suurimaid avalikke sündmuseid Eestis. 2019. aastal möödus esimesest laulupeost 150 aastat ja tantsupidu toimus 20. korda.
KOMMUNIKATSIOONITEGU 2019
Avaliku sektori parim kampaania
XXVII laulu- ja XX tantsupidu "Minu arm"
Eesti Laulu- ja Tantsupeo Sihtasutus, Miltton New Nordics
Laulu- ja tantsupeo sotsioloogilise uuringu (Tartu Ülikool, 2013) järgi on laulu- ja tantsupeo liikumine Eestis väga tugev. Absoluutne enamus (96%) peab pidu oluliseks sündmuseks, kusjuures umbes pool eesti rahvast (51%) on olnud peol ise osaline (laulja või tantsijana), 2/3 publiku hulgas peole kaasa elanud ja enamus (90%) jälginud tele- või raadioülekandeid.
Ehkki laulu- ja tantsupeo traditsioon on väga pikkade kultuuriajalooliste juurtega sündmus, mille ulatus ja mõju mainitud uuringu põhjal on ühiskonnas kestev ja üldine, on iga laulu- ja tantsupidu omaette sündmus, mida luuakse iga kord uue kunstilise meeskonna poolt tugevalt piiratud ajaraamis. Kõrvuti muusika ja tantsuga on ülitähtsal kohal väärtused, mida laulu- ja tantsupidu, kui sümbolväärtusega sotsiaalne nähtus endas kannab ja presenteerib.
Kommunikatsiooni vaatest tähendas see kõigi sõnumite aja- ja asukohast sihtimist ning laulu- ja tantsupeo aegadeülese loo ja liikumise jaoks oluliste väärtuste edastamist selges keeles ja sihtrühmadele mõistetaval viisil. Seejuures on tähtsal kohal väljakujunenud tavad ja ootused, mida tuli silmas pidada ja millega arvestada. Oluline osa selle loo jutustamisel oli inimestel endil ja nende kaasamisel laulu- ja tantsupeo liikumisse.
Laulu- ja tantsupeo kommunikatsioon esitas neli peamist väljakutset, milleks olid selgitada ja tutvustada juubeliaasta raames traditsiooni pikka ajalugu, kaasata inimesi peo ettevalmistustesse, jutustada juubelipeo lugu ning juhtida kõigi osapoolte ootusi korralduslikes küsimustes.
XXVII laulu- ja XX tantsupidu „Minu arm“ osutus läbi aegade suurimaks laulu- ja tantsupeoks, millest sai osa enamik Eesti rahvast ja suur hulk inimestest ka piiri taga.
Avaliku sektori parima kampaania auhind anti välja konkursi Kommunikatsioonitegu 2019 raames. Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit (EPRA) viis konkurssi läbi 20. korda. Auhinna andis üle žürii esimees Margus Mets.
Autasustamine toimus turunduskonverentsi Password auhinnapeol, mis leidis aset 4. märtsil Vanalinna Rahva Raamatus. Konverentsi korraldas Best Marketing (Äripäev AS).
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.