Vähemalt 2400 meest üle Eesti võtsid end 2019. aasta novembris ja detsembris kokku ja läksid arsti juurde – selle saavutusega on “Pikema Sõpruse Päev” kahtlusteta läbi aegade edukaim kodanikualgatus, mis on kutsunud mehi üles oma tervist kontrollima, et pikendada Eesti meeste keskmist eluiga ja tervena elatud aastaid.
KOMMUNIKATSIOONITEGU 2019
Kodanikualgatuse auhind
Pikema Sõpruse Päev
Taevas Ogilvy, Agenda PR, Delfi Grupp, Octa Mainor Ülemiste, Haigekassa, Tartu Ülikooli Kliinikumi Meestekliinik, Synlab, Qvalitas, Amare Luna, Meedikum, Tervise Arengu Instituut, Tallinna Sadam, Roche, Hansabuss, Avantirent, Ragn-Selss, Toyota, Pirita Jahtklubi Restoran, Impact 80/20
„Pikema Sõpruse Päeva“ idee autor on ettevõtja Rain Vääna, kes on oma sõpradele korraldanud juba aastaid just sellise nimega ettevõtmise, kus üheskoos käiakse oma tervist kontrollimas ja seejärel veedetakse koos aktiivne päev kultuuri- spordi- ja meelelahutusüritustel. Idee on panna sõbrad hoolima üksteisese tervisest, et elada võimalikult kaua sõpradena koos ja olla samal ajal terve abikaasa oma naisele, isa oma lastele ja vanaisa oma lastelastele.
Et algatus ei jääks sarnaselt varasematega lihtsalt teavituse tasemele, miks on vaja arsti juures käia ja kuhu peaks omal algatusel iga mees minema, korraldas Rain Vääna koos oma meeskonnaga juba eos nii, et algatusega tuli esimesest hetkest kaasa Haigekassa ja veel neli erinevat kliinikut ning meditsiinikeskust. Kui Haigekassa pani „Pikema Sõpruse Päeva“ algatuse raames koos Tartu Ülikooli Kliinikumi meestekliinikuga välja 3200 tasuta tervisekontrolli paketti, siis SYNLAB, Qvalitas ja Medicum lõid algatuse jaoks spetsiaalsed tervisekontrolli paketid.
Koos 2019. aasta kevadest alanud kommunikatsioonitegevustega, millesse kaasati kõik Eesti üleriigilised ja kohalikud meediakanalid, suudetigi saavutada tulemus, mida ei uskunud isegi skeptikud. Mehed tulid arsti juurde ja nagu meditsiinikeskustest raporteeritakse, siis väga paljud alles praegu tulevad arsti juurde justnimelt „Pikema Sõpruse Päeva“ üleskutsete tuules. Seega – 2400 tervisekontrolli toodud meest ei ole kaugeltki mitte lõplik saavutus, mille üle Rain Vääna ellu kutsutud algatus võib uhkust tunda. See on andnud ka kindluse, et „Pikema Sõpruse Päevaga“ jätkatakse vähemalt järgmised viis aastat.
Kodanikualgatuse auhind anti välja konkursi Kommunikatsioonitegu 2019 raames. Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit (EPRA) viis konkurssi läbi 20. korda. Auhinna andis üle žürii esimees Margus Mets.
Autasustamine toimus turunduskonverentsi Password auhinnapeol, mis leidis aset 4. märtsil Vanalinna Rahva Raamatus. Konverentsi korraldas Best Marketing (Äripäev AS).
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.