• 11.03.20, 10:27

Mida tähendab vastutustundlik turundus?

20. sünnipäeva tähistanud turunduskonverents Password toimus 4. ja 5. märtsil Saku Suurhallis ning keskendus vastutustundlikule turundusele.
Eesti suurim turunduskonverents Password tähistas tänavu 20. sünnipäeva, fotol Password 2020 korraldustiim.
  • Eesti suurim turunduskonverents Password tähistas tänavu 20. sünnipäeva, fotol Password 2020 korraldustiim.
Vastutustundlik turundus on seotud mõistega vastutustundlik ettevõtlus, mis näitab organisatsiooni valmisolekut vastutada ühiskonnale ja keskkonnale avaldatava mõju eest, käituda kooskõlas seaduste ja rahvusvaheliste normidega ning võtta arvesse sidusrühmade huve.
Tõenäoliselt on mitmed turundusinimesed seisnud silmitsi küsimusega, kuidas käituda keskkonna või tundlike segmentide suhtes vastutustundlikult, aga samas teha nii, et inimesed rohkem tarbiksid.
Peaesineja Mark Ritson sõnas, et vastutustundlik turundus on ärile kahtlemata kasulik, ent tõdes, et vastutustundlikkust võib mõista mitmeti. Ühest küljest tuleb tema sõnul käituda vastutustundlikult keskkonna ja klientide suhtes, aga samal ajal ei tohi turundajad unustada, et neil on vastutus ka ettevõtte ees. Planeedi päästmise ja klientide eest hoolitsemise kõrval tuleb arvestada ettevõtte omanikega, kes turundaja töö eest maksavad. Ritsoni arvates on hea turundaja ülesanne nende kolme vahel tasakaal leida. Tema antud kümme soovitust hõlbustavad turunduse ja reklaami efektiivsemaks muutmist. Tõhusam turundus omakorda aitab turundajal täita enda vastutust ettevõtte ees, kus ta töötab.
Kui keskkonna seisukohalt on parem suurüritusi mitte korraldada, mida siis teha? Selle asemel, et keskenduda negatiivsele mõjule, võib olukorrale läheneda teise nurga alt ja mõelda, kuidas ettevõtte tegevused aitavad lisaks müügi kasvatamisele ja kasumi teenimisele muuta elu paremaks, tõsta tarbijate teadlikkust ning pikas perspektiivis luua edukat ja jõukat ühiskonda, kus tehakse vastutustundlikumaid valikuid.
Seda üritasime Passwordi korraldades teha ka meie. Kasutasime päris nõusid ning suurendasime kohaliku päritoluga ja taimetoidu osakaalu. Kogusime taarat ja kiirematele jagati korduvkasutatavaid kohvitopse. Kaks välisesinejat osalesid Skype’i teel, mitte ei lennanud kohale. Eelistasime digilahendusi trükkimisele, Äripäevadest tehtud vanapaberit ja seemnepaberist kaelakaarte. Fotoseinu kasutame teistel Best Marketingi üritustel ja lavakujunduse põhielement – valged Passwordi tähed – jäävad järgmist kevadet ootama. Eraldi vaadatuna on need sammud väikesed, aga kokku annavad suure.
Turundajate võimuses on tarbijaid vastutustundlikumate valikuteni suunata ning loodan, et tänavune Password andis selleks häid ideid ja inspiratsiooni.
Loe ka:
Mark Ritson: 10 soovitust tõhusamaks turunduseks
Kas sinu firma on valmis tegema ohverdusi, et maailma paremaks muuta?

Seotud lood

Uudised
  • 11.03.20, 10:23
Mark Ritson: 10 soovitust tõhusamaks turunduseks
Mark Ritson andis turunduskonverentsil Password kümme soovitust, mis hõlbustavad turunduse ja reklaami efektiivsemaks muutmist.
Uudised
  • 12.02.20, 14:15
Kas sinu firma on valmis tegema ohverdusi, et maailma paremaks muuta?
Passwordi peaesineja, Austraalia turundusprofessor Mark Ritson räägib intervjuus Hando Sinisalule talle omase otsekohasusega turundajate vastutusest ja valitsuse rolli olulisusest tarbimisotsuste mõjutamisel.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele