Vaid kolme päevaga sündis Eesti ettevõtetele suunatud kriisiabikeskus, mis aitab hinnata ettevõtjate seisundit kriisiolukorras ning anda olulist sisendit riigipoolsete abimeetmete välja töötamiseks.
- Koostöös Maakondlike Arenduskeskuste võrgustikuga on Saaremaa Turunduskoja eestvedamisel valminud uus platvorm, mille kaudu ettevõtjate probleemid jõuavad riigini.
Eesti Ettevõtete Kriisiabikeskus on Maakondlike Arenduskeskuste võrgustiku poolt pakutav platvorm Eesti ettevõtetele, mis on saanud majanduslikku kahju COVID-19 viirusepuhangu tagajärjel ning mis vajavad tuge majandusliku jätkusuutlikkuse tagamiseks kriisiolukorras.
Tegemist on väikese ja keskmise suurusega ettevõtete abistamiseks mõeldud platvormiga. Selle kaudu saab ettevõtja edastada infot koroonaviiruse leviku tagajärjel tekkinud probleemidest. Kogutud andmeid kasutab Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium selleks, et välja töötada ettevõtetele suunatud toetusmeetmeid.
Projekt sündis läinud nädalavahetusel Garage48 poolt korraldatud üritusel “Hack The Crisis”. Tiimiliikmeid sidus ühine soov leevendada COVID– 19 viirusest tingitud ettevõtlusraskusi. Saaremaa Turunduskoja initsiatiivil loodi testplatvorm Saaremaa ettevõtjate jaoks. Prototüübi loomisel lõid aktiivselt kaasa Saaremaa ettevõtjad, kes on tekkinud olukorra tõttu suurtesse raskustesse sattunud. Idee arendati üle-eestiliseks koostöös Maakondlike Arenduskeskuste võrgustikuga, kuna pilootprojekt näitas ettevõtjate suurt huvi ja vajadust selle järele.
“Just Saaremaa ettevõtjate kaasabil ning Saaremaa Turunduskoja ja Saarte Arenduskeskuse eestvedamisel saime oma ideed ja pakutavat lahendust testida,” räägib kriisiabikeskuse projekti eestvedaja Meelis Malk. “Saaremaa ettevõtjate tagasisidest selgus, et probleem on palju laiaulatuslikum, kui see meile esialgu tundus.”
"Kuna idee rakendamine vajab tugevat partnervõrgustikku, otsustasime kaasata Maakondlikud Arenduskeskused. Nende kaudu on kõige paremini võimalik korraldada ka kohalike ettevõtete kriisinõustamist," lisas Malk.
Kuidas ankeeti esitada?
Alates 18. märtsist oodatakse nii ettevõtjaid kui ka vabaühendusi, kes teenivad tulu ja pakuvad teenuseid, veebileheküljele
www.kriisiabikeskus.ee täitma ankeeti, mis annab hiljem ülevaate nende vajadustest ja probleemidest.
Platvormi kaudu kogutav info aitab paremini mõista ettevõtjate olukorda kriisisituatsioonis, lisaks annab see põhjaliku sisendi kriisiabipaketi väljatöötamiseks ja teisteks tugitegevusteks nagu näiteks maakondlike arenduskeskuste nõustamisteenuseks.
“Veebiplatvormi kaudu tuleb ettevõtjal täita 14 küsimusest koosnev ankeet, mille tulemused jõuavad nii ministeeriumi kui ka kõikide maakondlike arenduskeskusteni,“ selgitas SA Saare Arenduskeskus juhataja ja projekti koordinaator Rainer Paenurk. Ankeedi täitmine võtab ettevõtjatel aega keskmiselt 3 minutit.
Maakondlike Arenduskeskuste võrgustik esitab esimese vahekokkuvõte tulemustest Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile 25. märtsiks. Ettevõtjatele jääb platvorm avatuks ka pärast seda.
“Ettevõtted on igaüks oma spetsiifikaga, seetõttu on ka lahendused edaspidises olukorras toimetulekuks erinevad. Meie, maakondlikud arenduskeskused, analüüsime veebiplatvormi kaudu ettevõtjatelt saadavat infot põhjalikult ning jätkame ettevõtjate toetamist ning nõustamist vastavalt ilmnenud probleemidele,“ lisas Maakondlike Arenduskeskuste võrgustiku juhatuse liige Andres Huul.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.