Märtsi keskpaigast kehtima hakanud eriolukord ning sellega kaasnenud tohutu infovoog on kasvatanud ka koduseinte vahele sunnitud eestimaalaste huvi teleuudiste vastu, näitavad Kantar Emori teleauditooriumi andmed.
- 12. märtsi hilisõhtul teatas valitsus eriolukorra kehtestamisest Eestis, seda tähistab graafikul helehall joon. Allikas: Kantar Emor
Kantar Emori ekspert Elvin Heinla sõnul on märgatavat vaatajate arvu tõusu näha 11. nädalast, mil hakkasid tulema üha ärevamad teated viiruse laiemast levimisest ning valitsus kehtestas Eestis eriolukorra (hakkas kehtima alates 13. märtsist).
Kuigi eelmisel nädalal võib täheldada väikest uudistesaadete vaatajate arvu langust, ületas see siiski kriisieelseid vaatajanumbreid. „Vaatajate arvu languse taga võib olla ka asjaolu, et sama teema ümber keerlevad uudised on end vaatajate jaoks ammendanud. Erandiks on siin ETV+ eetris olev „Aktuaalne kaamera“, mille vaatajate arv eelmisel nädalal oli rekordkõrge, keskmiselt vaatas saadet päeva jooksul 44 000 silmapaari,“ selgitas Elvin Heinla.
Vaata interaktiivset infogrammi siit.Lisaks uudiste vaadatavusele on eriolukorra ja liikumispiirangute kehtestamine mõju avaldanud ka üldisele telerivaatamise ajale. Kui enne eriolukorda vaatasid Eesti elanikud televiisorit keskmiselt 4 tundi ja 12 minutit päevas, siis alates eriolukorra kehtestamisest on keskmine televiisori ees veedetud aeg juba 4 tundi ja 59 minutit. Eestlastel on see 5 tundi ja 11 minut ning mitte-eestlastel 4 tundi ja 33 minutit päevas. Võib eeldada, et ilmade soojenedes, mil inimesed veedavad enam aega õues, hakkame nägema vaatamisajas taas väikest kahanemist.
Vaata interaktiivset infogrammi siit.Kantar Emor alustas 23. märtsil ettevõtjate ja riigiasutuste tarbeks eriolukorra radariga, milles jälgib iganädalaselt Eesti elanike infovälja, hoiakuid ja käitumist eriolukorras.
Kantar Emori strateegiakonsultant Kristiina Kruuse teeb kokkuvõte eriolukorra seireuuringust 21. aprillil toimuval veebiseminaril "Turundus eriolukorras".
Registreeru veebiseminarile siin!Seotud lood
Kantar Emori iganädalase eriolukorra seire andmed näitavad sel nädalal, et Eesti inimesed jälgivad eriolukorra ja koroonapuhanguga seotud uudiseid varasemast vähem. Samuti on kasvanud nende inimeste hulk, kes ei usalda või ei jälgi üldse meediat.
Eriolukorras tellitakse internetist enim kulleriga valmistoitu ja toidukaupu. Eriolukorra esimestel nädalatel on toidu e-ostmine kasvanud kordades kiiremini kui tööstuskaupadel, seda nii ostumahtude kui ka esmakordsete ostjate arvestuses.
Üle kolmandiku Eesti elanikest hindab koroonaviiruse kajastust meedias ülepaisutatuks ja ebaadekvaatseks, selgus Kantar Emori uuringust.
„Peatage maailm, ma tahan maha minna!“ oli veel mõnda aega tagasi moodne hüüatada, viidates sellega kas üle pea kasvavale töö- ja elutempole ning kroonilisele ajapuudusele, aina suurenevatele kliima- ja reostusprobleemidele või ükskõik millele muule, mis parajasti lahendamatu probleemina tundus.
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.