• 01.04.20, 16:17

Kantar Emor: Eriolukorra mõju tarbijate ostukäitumisele

Eriolukorras tellitakse internetist enim kulleriga valmistoitu ja toidukaupu. Eriolukorra esimestel nädalatel on toidu e-ostmine kasvanud kordades kiiremini kui tööstuskaupadel, seda nii ostumahtude kui ka esmakordsete ostjate arvestuses.
Kantar Emor: Eriolukorra mõju tarbijate ostukäitumisele
Internetiostudest on täna populaarseim valmistoidu tellimine kulleriga, selgub Kantar Emori eriolukorra radarist, mille käigus uuriti enam kui kahekümne kauba ja teenuse ostmist. Valmistoidule järgnevad toidukaubad ning alles seejärel tööstuskaupade internetiostud – elektroonika, rõivad ja raamatud.
Kantar Emori ostukäitumise ekspert Kersten Jõgi sõnul on viimase kahe nädala jooksul tellinud valmistoitu 7 protsenti ning järgmise kahe nädala jooksul on ostu plaaninud 8 protsenti tarbijatest. „Teenuse kasutajate tegelik kasv võiks olla suuremgi, sest ka paljud väiksemad kohvikud ja restoranid on muutunud oludele kiiresti reageerinud ning pakuvad juba samuti kojuveo võimalust,“ kommenteeris Jõgi. Lisaks toetab sellise mugavusteenuse arengut lähiajal ka meie tarbijate rahakoti hea seis (sama uuringu andmetel 64 protsenti tarbijatest hindab oma leibkonna majanduslikku olukorda väga või pigem heaks) ning kodukontorist ja distantsõppest tingitud kodus tarbitavate toidukordade arvu kasv.
Loe lisaks
  • 01.04.20, 15:03
VEEBISEMINAR: Turundus eriolukorras
Toidukaupu on internetist viimase kahe nädalaga ostnud viis protsenti tarbijatest. Jõgi sõnul ilmneb uuringus selgelt, et eriolukorra esimestel nädalatel on toidu e-ostmine kasvanud kordades kiiremini kui tööstuskaupadel, seda nii ostumahtude kui ka esmakordsete ostjate arvestuses. „Kantar Emori varasemad e-kaubanduse uuringud on näidanud, et toidukaupade e-ostjaskonna suurusjärk elanikkonnas on oluliselt väiksem kui enamikul tööstuskaupadel, kuid arvestades laiemalt e-ostmisega kokkupuutunute suurt osakaalu – 73% Eesti elanikest on aasta jooksul internetist midagi ostnud – ning kiiresti kasvanud vajadust kontaktivabaks igapäevakaupade ostuks, võime elanike huvist ja valmisolekust lähtuvalt eeldada e-ostude mitmekordset kasvu,“ kommenteeris Jõgi.
„See saab muidugi teoks vaid juhul, kui teenust suudetakse pakkuda üle Eesti ning leitakse lahendusi komplekteerimisvõimekusele ja kättetoimetamiskiirusele, mis juba enne kriisi olid toidu e-kaubanduse pudelikaelaks. On rõõm tõdeda, et siingi on märgata mitmeid uusi positiivseid algatusi," lisas Jõgi.
Kaubanduskeskuste sulgemise esimeste mõjutuste kohta tööstuskaupade e-ostmisele saame numbrilist kinnitust juba lähiajal eriolukorra uuringu järgmistest lainetest.
Kantar Emor alustas 23. märtsil ettevõtjate ja riigiasutuste tarbeks eriolukorra radariga, milles jälgib iganädalaselt Eesti elanike infovälja, hoiakuid ja käitumist eriolukorras. Esimene küsitluslaine toimus perioodil 23.–25. märts ja küsitleti 628 Eesti inimest vanuses 15–84, mis on elanikkonna üldistuste tegemiseks piisav.
Kantar Emori strateegiakonsultant Kristiina Kruuse teeb kokkuvõte eriolukorra seireuuringust 21. aprillil toimuval veebiseminaril "Turundus eriolukorras". Registreeru veebiseminarile siin!

Seotud lood

Uudised
  • 16.04.20, 12:17
Kantar Emor: Eriolukorra infonälg on asendunud väsimusega
Kantar Emori iganädalase eriolukorra seire andmed näitavad sel nädalal, et Eesti inimesed jälgivad eriolukorra ja koroonapuhanguga seotud uudiseid varasemast vähem. Samuti on kasvanud nende inimeste hulk, kes ei usalda või ei jälgi üldse meediat.
Uudised
  • 09.04.20, 16:36
Kantar Emor: Infojanu kasvatas eriolukorra ajal uudistesaadete vaadatavust televisioonis
Märtsi keskpaigast kehtima hakanud eriolukord ning sellega kaasnenud tohutu infovoog on kasvatanud ka koduseinte vahele sunnitud eestimaalaste huvi teleuudiste vastu, näitavad Kantar Emori teleauditooriumi andmed.
Uudised
  • 01.04.20, 16:09
Kantar Emor: 37% peab koroonaviiruse meediakajastust ülepaisutatuks
Üle kolmandiku Eesti elanikest hindab koroonaviiruse kajastust meedias ülepaisutatuks ja ebaadekvaatseks, selgus Kantar Emori uuringust.
Uudised
  • 07.04.20, 11:52
Kas tugev soovituskapital enne kriisi annab ettevõtetele eelise ka kriisijärgselt?
„Peatage maailm, ma tahan maha minna!“ oli veel mõnda aega tagasi moodne hüüatada, viidates sellega kas üle pea kasvavale töö- ja elutempole ning kroonilisele ajapuudusele, aina suurenevatele kliima- ja reostusprobleemidele või ükskõik millele muule, mis parajasti lahendamatu probleemina tundus.
  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.24, 15:55
Jätkusuutlikkus kui valik: miks on oluline valida keskkonnasõbralikud lahendused
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele