Kolm erineva jälgijate arvuga mõjuisikut - Ilja Toome, Merlin Kase ja Kristjaana Mere - rääkisid, millised kampaaniad on sotsiaalmeedias edukad, mida sotsiaalmeedias turundades vältida tasub ja milline on nende silmis hea koostöö.
Ilja Toome, Merlin Kase ja Kristjaana Mere esinevad ka 18. augustil Tallink Spa & Conference Hotellis toimuval
sotsiaalmeedia konverentsil ONLINE. Uuri lähemalt ja pane end konverentsile kirja
SIIN!
Valida kampaaniasse mõjuisik vaid jälgijanumbrite põhjal ei too paraku soovitud tulemusi.
Oletame, et mõni ettevõte tahaks mõjuisikuga koostööd teha. Millised kampaaniad Sinu hinnangul sotsiaalmeedias kõige paremini toimivad? Mis neil kampaaniatel ühist on?
Ilja Toome: Kindlasti kampaaniad, mille eesmärk ja tingimused on mõjuisikule piisavalt hästi lahti seletatud, kuid samas on jäetud võimalus luua sisu just mõjuisiku enda käe järgi. Tavalised iganenud postitused stiilis "tere, meil on parim toode" ning mõjuisikul käes olev šokolaadibatoon võiksid jääda minevikku. Mida erilisem ja interaktiivsem on koostöö, seda kasulikum on see mõlemale poolele.
Merlin Kase: Usun, et pikaajalised koostööd brändisaadikutega toimivad paremini kui väikesed sutsakad siin-seal erinevate mõjuisikutega. Nähes ühte inimest korduvalt mingit teenust või toodet kasutamas kasvatab selle vastu usaldust ja tekitab tunde "ju see peab midagi head olema".
Kristjaana Mere: Sotsiaalmeedia on inimesed. Seega toimivad kõige paremini ka kampaaniad, mis on ehedad, vahetud ja inimestele suunatud ning ei mõju reklaamina. Mulle meeldivad kõiksugu positiivsed, uuenduslikud, ausad ja elulised kampaaniad.
Kui sisuloome on mõjuisiku jaoks peamine või kõrvaline rahaallikas, siis ettevõte peab sellest ka aru saama ning pakkumist tehes arvestama. Kahjuks toidupoe kassas makstes et võeta neid tooteid ega meie bartertehinguga koostööd vastu.
Mida sotsiaalmeedias turundades vältida võiks?
Ilja Toome: Olen mitmel korral märganud, et ettevõtetel puudub kindel brändi identiteet. Sotsiaalmeedia ja turundus tervikuna on kindlasti koht, kus tulebki katsetada, kuid sellel katsetamisel peaks siiski olema raamistik, millest üle ei astuta. Mõjuisikute kohapealt - tuleb väga palju koostööpakkumisi toodete eest. Kui sisuloome on mõjuisiku jaoks peamine või kõrvaline rahaallikas, siis ettevõte peab sellest ka aru saama ning pakkumist tehes arvestama. Kahjuks toidupoe kassas makstes et võeta neid tooteid ega meie bartertehinguga koostööd vastu, proovitud diil. Kui suhtud kohe algusest peale ettevõttena mõjuisiku töösse austusega, siis usu mind, see tasub Sulle mitmekordselt tagasi.
Merlin Kase: Strateegia ja plaani puudumist. Sotsiaalmeedia tundub esmapilgul hea lihtne koht, kus "pildile pääseda", aga nüüdseks, kus konkurents erinevates kanalites on juba niivõrd suur, siis tuleks kindlasti põhjalikult läbi mõelda, mis on see väärtus, mida enda tarbijatele/jälgijatele soovid edasi anda, ning olla oma sisuga järjepidev.
Kristjaana Mere: Sotsiaalmeedias turundad otse inimestele, mis on eriti oluline, kui turundada oma toodet läbi influencer'ite, kellel on oma väljakujunenud jälgijaskond, kes neid teab ja tunneb. Seetõttu tasuks oma kampaania kõneisikuteks valida need, kes ühtivad brändi ja selle väärtustega, kes on kõige õigemad reklaamima just neid tooteid. Valida kampaaniasse mõjuisik vaid jälgijanumbrite põhjal ei too paraku soovitud tulemusi.
Usun, et pikaajalised koostööd brändisaadikutega toimivad paremini kui väikesed sutsakad siin-seal erinevate mõjuisikutega.
Mida mõjuisikuna ise tavaliselt koostööst ootad? Millega peaks bränd / ettevõte arvestama?
Ilja Toome: Esimeses vastuses öeldu on minu jaoks väga tähtis. Mulle väga meeldib huumor, üle vindi ideed ning kui ettevõtted on valmis sellega kaasa minema. Kindlasti on suur roll ka kommunikeerimisel. Kui sisu siiski ei vasta ootustele - pigem ütle otse ning proovime leida sellele mõlemale poolele kõige soodsam lahendus. Vahel kiputakse kahjuks lihtsalt ignoreerima.
Merlin Kase: Head vastastikust suhtlust ja loovat vabadust. Kindlasti võiks bränd/ettevõte, kes minu poole pöördub, olla vähekenegi kursis minu sotsiaalmeedia kontoga, mida seal jagan ja milline on minu elustiil ehk teha endale juba eelnevalt selgeks, kas üldse sobin nende brändiga/väärtustega.
Kristjaana Mere: Mulle isiklikult meeldib, kui bränd annab mõjuisikule teavas osas vabad käed. Ehk et kampaania oleks ettevõtte ja mõjuisiku koostöö, mitte brändi poolt viimse punktini kindlalt ette märgitud projekt, mis võtab selle läbiviijalt ära loomingulisuse ja oma lähenemise võimaluse ning seeläbi mõjub suurema tõenäosusega tema jälgijaskonnale ka reklaamina ning pole nii kaasahaarav. Kui enne koostöö algust tutvustab bränd mõjuisikule kampaania eesmärki, sisendit ja olulisi punkte, kuid laseb mõjuisikul talle omases võtmes projekti läbi viia, tuleb kampaania tulemus kõige parem.
Seotud lood
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.