• 24.11.20, 16:19

Password 2021 disain – mis on loovlahenduse taga?

2021. aasta Passwordi disaini loojaks on agentuur La Ecwador. Ettevõtte art director Aks-Karla Ribelus ja copywriter Hendrik Jaanre selgitasid, kuidas visuaalne disain sündis ning mida see sümboliseerib.
Turunduskonverentsi Password 2021 loovlahendus sündis koostöös agentuuriga La Ecwador.
  • Turunduskonverentsi Password 2021 loovlahendus sündis koostöös agentuuriga La Ecwador.
Mis? Password 2021: survival of the fittest
Kus? Kultuurikatel
Millal? 4. mai 2021–5. mai 2021
Disaini loomine
"Hakkasime kohe alguses mängima ideega, mis tegelikult lõpptulemusest ainult natuke erines. Me lähenesime esmalt ülesandele vormi kaudu ehk proovisime esmalt probleemi visuaalselt lahendada mitte niivõrd sõnade abil," selgitas Ribelus turunduskonverentsi Password 2021 loovlahenduse sündi.
Jaanre lisas, et lõpliku kontseptsioonia arendamisel võeti lähtepunktiks Password 2021 teema „Survival of the fittest“ ehk kirjeldus Darwini evolutsiooniteooriast ning Passwordi roll Eesti turundusmaastikul: "Põhisümbol kasvas välja Passwordi logost ning just sellest samast Darwini mõttest, et ellujäämise puhul ei mängi rolli suurus, tugevus või midagi muud pinnapealset. Muutused peavad olema palju sügavamal, rakutasandil. Nägime selles palju sarnasusi bioloogilise protsessiga mitoos – kus jagamise teel rakud mitmekordistuvad ning keskkonnast tingitud mutatsioonid muudavad meid tugevamaks. Sel moel nägime ka meie loodud põhisümbolit kasvamas välja Passwordi logo kahest ringikujulisest elemendist."
Tutvuge Password 2021 programmiga ja registreeruge siin! Programm täieneb pidevalt.
"Võtsime kinni sõnadest “ellujäämine” ja “kohanemine” ja muutsime idee vormi ka visuaalselt kõnevõimeliseks. Ehk me ei tahtnud lihtsalt kujutada keerulise aasta märksõnu või tunnuseid, vaid disain pidi andma mingisuguse lükke," täiendas Ribelus. "Kui märtsis eriolukord välja kuulutati, siis päris paljud lõpetasid kohe oma tegevuse ja jäid ootama, mis nüüd saab. Kuigi öeldakse, et tark ei torma, siis praegu me saame tagasivaatavalt öelda, et võitsid need, kes ei varjunud kivi alla ja kes suutsid olukorrast maksimumi võtta adapteerudes. Sealt tuleb ka disaini eesmärk – öelda vaatajale, et vaata, kuula, mõtle, kaalu, tunne, hinda ... tegutse," lisas ta.
Kasutatud sümbolite ja värvide tähendus
"Põhisümboliks töötasime välja pulseeriva ringide süsteemi, mille erinevad ringid jooksevad keskse tuumani, mis seejärel tukslema hakkab, sümboliseerides seda, et kogemused ja muutused mida peame keerukatel aegadel läbi viime, on just need, mille tõttu me ellu jääme," selgitas Ribelus.
Ribelus tõi välja, et ringi toetavad erinevate sümbolitega ikoonid: silm, mis kutsub enda silmi avama ja ringi vaatama; jutumull, mis ütleb, et suhtle teistega ja kuula mida teised kogevad; süda, mis kutsub üles olema empaatiline, mõistev ja aita; nool, mis suunab edasi liikuma, mitte kohapeale takerduma. Värvidest valiti välja kolm – punane, must, valge. "Punane mõjub kui äratus: vaata ringi ja tegutse! Musta ja valge valisime seetõttu, et nad sümboliseeriks sellist back to basics lähenemist," ütles Ribelus.
Password 2021 soodushinnaga piletid on müügil kuni 13. jaanuarini 2021. NB! Saadaval on ka veebipiletid.
Visuaali väljatöötamisel saadi Ribeluse sõnul inspiratsiooni otsekohesusest ja praegu maailmas toimuvast. "Meie mõte oli kohe alguses, et me ei taha ainult olukorda tunnistavat disaini, vaid midagi, mis sisaldab üleskutset. Oli vaja luua sõnum ja visuaal, mis sümboliseeriks kogemusi, sealhulgas kogemusi, mida jagatakse ja kuulatakse ning millest on võimalik õppida. Ainus viis seda teha tundus minna no bullshit rada ja luua visuaal võimalikult lihtne, atraktiivne ja mingil määral ka hoiatav," rääkis ta.
Visuaalne pool toetab peamist sõnumit
Jaanre selgitas, kuidas seostub loovlahenduse visuaalne pool Password 2021 teemaga, milleks on "Survival of the fittest". "Password on läbi aastate olnud see koht, kus meile teadaolevaid turundusalaseid lahendusi ja nende tugevaid külgi esile tõstetakse ning nende samade teadmiste põhjal on viimase aasta jooksul kasvanud välja väga kohanemisvõimelised turundajad," tõi Jaanre esile.
"Nagu enne mainitud, siis sümbolite all sai tegelikult seesama põhiline disainielement ehk ring loodud pulseeriv või tukslev, et see annaks edasi kohanemisest ja tegutsemisest tingitud ellujäämist," lisas Ribelus. Password on tema sõnul sümboolselt ka selle pulseeriva kujundi tuum, mille ümber kõik koondub – täpselt sama roll on konverentsil kohalikult turundusmaastikul. "Ehk Password ongi see, mis aitab kohaneda, jagada ja edasi liikuda."
La Ecwadori loovjuht Taavi Lehari, copywriter Hendrik Jaanre, art director Aks-Karla Ribelus
  • La Ecwadori loovjuht Taavi Lehari, copywriter Hendrik Jaanre, art director Aks-Karla Ribelus Foto: Vallo Kivimaa
Kes kuulusid visuaali loonud meeskonda?
AD, idee autor: Aks-Karla Ribelus
Copywriter, idee autor: Hendrik Jaanre
Disainerid: Liis Kurm, Rando Viisma
Loovjuht: Taavi Lehari
Nii Ribelus kui ka Jaanre sõnasid, et koostöö Passwordi meeskonnaga oli väga sujuv. "Passwordi tiim väljendas kohe alguses väga selgelt oma vajadusi ning nende põhjal saimegi oma lähenemist väga julgelt välja arendada, mis oli sellise lühikese tähtaja tõttu ka väga oluline," lausus Ribelus.
"Kuna ürituse puhul oli veel väga palju ka lahtist, siis saime signaali, et meie ülesandeks on luua tugev põhi, mille peale edasist ehitada. Töö esitlemisel saadud tagasiside näitas, et Passwordi poolsed mõtted olid meile õigesti kohale jõudnud ning saame hakata töötama juba spetsiifilisemate elementide kallal," lisas ta.
"Toodi välja, miks meie lahendus sobis, kuidas saaks ideed vastavalt üritusele arendada, mida võiks muuta. Oleme teinud ära esimesed kujundused ja siiani on koostöö olnud väga meeldiv ja üksteist arvestav. Jätkame ja tegutseme edasi," lisas Jaanre.

Seotud lood

Uudised
  • 12.11.20, 17:00
Algas registreerimine turunduskonverentsile Password 2021
Eesti suurim ja vanim turunduskonverents Password toimub 2021. aasta mais juba 21. korda! Seekord keskendume sellele, kuidas keerulisi aegu üle elada.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele