Google Analytics on maailma kõige levinum veebianalüütika tööriist, mis pole võõras ühelegi turundusega tegelevale inimesele.
- Äripäeva Akadeemia koolitaja ja Convertali digiturunduse strateeg Taavi Raidma Foto: Andres Haabu
Lisaks tavapärastele populaarsetele funktsioonidele ja raportitele peidab ta endas palju muudki põnevat, mis esmapilgul silma ei pruugi jääda, kuid teevad turundaja elu lihtsamaks.
Calculated metrics
Lisaks ette antud mõõdikutele on võimalik Analyticsis neid ka ise luua ning oma raportites kasutada. Üks hea näide on konversioonimäär - kui Analyticsi konversioonimäär on arvutatud sessioonide baasil (ütleb, mis osa külastustest lõppes konversiooniga), siis turunduses on oluline teada ka seda, mis osa unikaalsetest külastavatest inimestest jõudis lõppeesmärgini.
Selle jaoks saame luua oma kalkuleeritud mõõdiku {{Goal Completions}} / {{Users}} ja valime formaadiks protsendi. Enda mõõdikuid saad luua Admin keskkonnas View seadete alt ning kasutada saad neid custom report’ides ja dashboard’idel.
Admin > View settings > Calculated metrics > Add Calculated Metric
PlotRows
Oled analüüsimas näiteks liikluse kanaleid Source/Medium raportis ning soovid saada kiiret ülevaadet, kui palju tuli mingil perioodil Google’ist orgaanilist ehk tasuta liiklust? Selle jaoks ei ole vaja teha eraldi kliendisegmenti, vaid piisab, kui teed google/organic rea ette linnukese ning vajutad tabeli kohal oleval Plot Rows nupul.
Acquisition > All traffic > Source/Medium > Plot Rows
Annotations
Et oskaksid tulevikus hinnata tehtud turundustegevuste mõju veebikülastustele ja ärilistele tulemustele, on kasulik, kui eri kampaaniate ja kampaaniate muudatuste kohta on Analyticsis märked olemas. Näiteks kui näed raportites, et eelmisel teisipäeval toimus ostudes ja käibes hüpe, siis on oluline infokild, et sellel päeval läks välja uudiskiri. Selleks kasutame Analyticsis annotation'eid. Need on lühikesed kindla kuupäevaga seotud märked, mida saad Analyticsi graafikute all sisestada ja igal ajal vaadata. Otsi graafikute alt väikest nuppu, millel on alla suunav nupp peal. Sealt saad neid lugeda ja sisestada.
Ava mistahes graafik > vajuta graafiku all keskel olevale pisikesele hallile noolele > Create new annotation
Custom alerts
Soovid teavitusi, kui millegipärast pole Facebooki reklaamidest ühtegi külastust tulnud või kaks päeva pole ühtegi konversiooni lehel toimunud? Selleks kasuta Custom alert’e, mille seadistamise lehele jõuad Customisation menüü kaudu paremas tulbas.
Customisation > Custom Alerts > Manage customised alerts > New alert
Site search
Kui sul on veebilehel otsingukast, siis see, mida inimesed sinna kirjutavad, võib anda olulist informatsiooni selle kohta, mida inimesed soovivad või mida nad ei suuda lehelt ise kätte leida. Lehesiseste otsingute jälgimise saad seadistada Admin keskkonnas View Settings lehel.
Admin > View settings
Search Console liidestus
Orgaaniline liiklus meeldib ilmselt igale turundajale, sest selle eest ei pea midagi maksma. Et oleks võimalik orgaanilise liikluse sisu analüüsida - näiteks mis märksõnadega leht otsingutulemustes välja tuli ja milliste tulemuste peale kõige rohkem klikiti - on oluline Analyticsiga linkida Google Search Console. Seda saab teha Admin keskkonnas Property seadete alt. Eelnevalt on vajalik, et Search Consoles oleks (tasuta) konto tehtud, kust andmed Analyticsisse tõmmatakse.
Admin > Property settings > Adjust Search Console
- Kuvatõmmis Google Search Console keskkonnast
Tule Taavi Raidma koolitusele Google Analytics turundustööriistana, kus tehakse praktikas läbi Google Analyticsi seadistamine ja õpitakse sealt oma äri jaoks olulisi andmeid kätte saama.
Seotud lood
Digiturunduse strateeg Taavi Raidma tõdeb, et tänaseks on juba nii müük kui turundus mõlemad digikesksed. Kuigi digikanalid katavad põhiliselt turunduse eesmärke, toovad need ühtlasi ära ka müügi.
Kujutame end esmalt ajas 15 või 20 aastat tagasi. Millistes kanalites oleks võimalus oma toodet või teenust müüa?
See aasta tõotab tulla digiturunduse vallas viimase aja üks põnevamaid. Eelmisel aastal tõstsid agressiivselt pead mitmed uued tehnoloogiad, näiteks hääleotsing ja juturobotid ning järjest enam on võimalik algoritmipõhine reklaamihaldus ja -loome. Siinkohal annan turundajatele selleks aastaks mõned soovitused.
Meediainvesteeringute kasvades ja kallinedes on järjest olulisem, et iga investeering oleks võimalikult kõrge tulususega.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.