Meiliturunduse alal töötades on meil kõigil tooteid või teenuseid, mida tahame reklaamida ning loomingulisi tekstiideid, et seda brändi toonile truuks jäädes edukalt teha.
Samas, mis on sellest kõigest kasu, kui su meililistis valitseb vaikus ja näed juba vesternlikke kujutlusi, kuidas heinapallid selles tühjuses veerevad? Toome sinuni kiire ülevaate parimatest ja tõeliselt toimivatest võtetest oma meililisti kasvatamiseks ja turunduseesmärkide saavutamiseks. Ja mis parim – kõikide nende sammude täitmine on tasuta ja meililisti kasvatamiseks ei pea sa oma eelarvet lõhki ajama.
Taustast
Kas soovid teada parimaid tasuta meililisti koostamise taktikaid, mis klientide jaoks toimivad? Kõigepealt pea meeles seda, et see, mis on ühtede jaoks parim viis uudiskirja tellijate hankimiseks, ei pruugi teiste jaoks nii olla. Sellel on suurepärane põhjus – mõned eelistavad kvaliteeti kvantiteedile. Usume, et parem oleks pigem 1000 kaasatud ja ideaalsesse sihtgruppi kuuluvat lugejat kui 500 000 uudiskirja tellijat, kes pole sinu teenuste ja toodetega seotud või neist huvitatud. See on raha, aja ja ressursside raiskamine. Smaily on varem juttu teinud
orgaanilise meililisti tähtsusest ja sellest, miks eelistada seda ostetud meililisti asemel. Siin kirjeldame erinevaid meililisti koostamise taktikaid, mis parimate meiliturunduse spetsialistide jaoks hästi töötavad.
1. Too uudiskiri oma veebilehel nähtavale
On üllatav, kui paljude firmade veebisaitidel ja maandumislehtedel pole endiselt viiteid nende uudiskirjadele. Aseta registreerumisvorm strateegilistesse kohtadesse, näiteks ajaveebipostituste juurde, või pane need ekraanile ilmuma lehelt väljumise kavatsuse puhul (exit-intent divs – üldtuntud hüpikakendena, mis kuvatakse juhul, kui inimene võib leheküljelt väljuda). Samuti mõtle uudiskirja CTA lisamisele veebilehekülje ülaossa.
Jah, me kõik kardame veebisaiti sirvides hüpikaknaid näha, kuid väljumiskavatsuse aknad ilmuvad hetkel, mil meil on viimane võimalus külastaja tähelepanu köita.
Mobiilseadmes ei saa eelmainitud hüpikakent kasutada, kuna nutitelefonide puhul ei saa fikseerida seda, kas veebilehe külastaja on akna sulgemise suunas kätt liigutamas. Seega kasuta mobiilide puhul teisi taktikaid, nagu näiteks integreeritud CTA-d või hüpikaknad, mis käivituvad pärast mingit kindlat passiivselt oldud aega.
Kui lisad oma YouTube'i kanalile video või kirjutad ettevõtte tutvustust oma sotsiaalmeedia kanalite “about” lahtrisse, pane ka sinna oma uudiskirja tellimise CTA-d.
2. Levita sotsiaalmeedias sõna
Maini regulaarselt oma uudiskirja erinevates sotsiaalmeedia postituses ja lisa ka liitumise link. Mõned inimesed sinu sotsiaalmeedia võrgustikus võivad juba sinu uudiskirja tellijad olla, kuid usume, et enamik pole end lugejaks siiski registreerunud. Lingi lisamine kommentaaridesse ei ärrita kedagi ja sedasi võid iga kord püüda paar uut tellijat juurde. Sotsiaalmeedia kaudu saadud meililisti kasv sõltub sellest, kui palju inimesi sinu on sotsiaalvõrgustikus ning kuivõrd haaravad on sinu postitused.
3. Lisa link oma ametlikku meiliallkirja
Kas kasutad oma ametliku e-posti aadressi jaoks automaatset meiliallkirja?
On üsna tavaline, et sinu nimi, ametikoht ja kontaktid on seal kirjas. Miks mitte lisada allkirja ka tekstilink või bänner oma brändi uudiskirja kohta?
Mõtle sellele, kui palju e-kirju sina ja su kolleegid potentsiaalsete klientide, partnerite ja teenusepakkujatega päevas vahetate. Kas suudad ette kujutada oma uudiskirjale veel paremat lugejaskonda?
4. Kursused meili teel
Valmista ette hariv meilide seeria neile, kes soovivad saada teavet sinu kaubamärgiga seotud teemade kohta. Anna neile võimalus tellida ka brändi uudiskiri.
Pea meeles, et selline meilide seeria ning regulaarne uudiskiri on erinevad asjad. Kutsu lugejaid igas kursusega seotud kirjas ka oma uudiskirjaga liituma, eriti just antud meilide seeria viimases e-kirjas. Kui antud kursus või näiteks veebiseminar on sinu erialavaldkonnaga seotud, on ka selle publik sulle meeldivalt sobilikuks segmenteeritud.
5. Palu jälgijatel oma lehekülgi jagada
Pühenda üks osa oma uudiskirjas sellele, et sinu lugejad saaksid oma võrgustikuga jagada kas uudiskirja ennast või selle tellijaks registreerumise lehte. Soovitamise kaudu sõna levitamine on üks klassikalisemaid viise, kuidas oma tooteid, teenuseid ning ka uudiskirja sisukust jagada.
Samuti võid paluda oma sõpradel ja isiklikul võrgustikul jagada liitumislinki, hankides niiviisi oma esimesed tellijad. Kutsu ka kõiki oma kolleege ettevõtte uudiskirja lugejaskonda laiendama.
Kokkuvõtteks
Nagu näed, on väärtusliku meililisti kasvatamine võimalik ka ilma märkimisväärsete investeeringuteta. Kui oled suutnud oma lugejaskonda juba mõnel määral kasvatada, siis mitmed punktid selles listis muutuvad veelgi tähtsamaks – näiteks üleskutsed jälgijatele. Samuti jäävad meiliturunduse ning sotsiaalmeedia kanalid üksteist täiustama ja arendama, kuna ühe kasvades kasvab ka teise kanali haardeulatus.
Et õppida, kuidas oma kasvava meililisti tähelepanu jätkuvalt üleval hoida ning sisukat meiliturundust teha, hoia silm peal Smaily blogil. Ning loomulikult liitu veelgi detailsema info saamiseks Smaily uudiskirjaga!
Seotud lood
Enamik meist on ilmselt kuulnud loomingulisest läbipõlemisest. Võimalik, et sa oled seda isegi kogenud või võitled sellega just praegu. Loomevaldkonna spetsialistid peavad tippvormis püsima ning tooma lauale värsket, kaasahaaravat ja silmiavavat sisu. Meiliturundajad ei ole loomingulise läbipõlemise erand: loovus on oluline tegur, mis mõjutab sinu meiliturunduse edukust – olgu selleks siis disain, ideed, optimeerimine, sisuloome või isegi automatiseerimine.
Miks on orgaaniliselt saadud e-maili list sinu turunduse jaoks ülioluline ning mis võib juhtuda siis, kui selle asemel kasutad oma reklaammeilide jaoks ostetud adressaatide nimekirja? Sellel teemal arutlevad Smaily turundusjuht Tanel Rand ja Viivika Lumberg, kes on oma pika turunduskarjääri viimased aastad keskendunud peamiselt meiliturundusele, olles strateegiline koostööpartner ka Smaily'le. Lisaks peateemale jagab ta meiega oma meiliturunduse lemmiknippe, andes ka soovitusi nii uutele kui ka juba tegutsevatele ettevõtetele.
25. mail 2018 aastal hakkas kehtima Euroopa privaatsuse regulatsioon GDPR (Üldine Andmekaitse Regulatsioon). GDPR-i eesmärk on tagada personaalsete andmete üle paremat kontrolli ja garanteerida, et sellised andmed on kaitstud.
Meiliturundus on võimas - omanäolised ja kaasahaaravad e-kirjad toovad paljudele ettevõtetele suurepäraseid tulemusi. Mis selle omanäolisuse ja ilu taga aga peitub?
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.