Kuidas eristuda konkurentsitihedal turul, mil viisil mõjutavad keerulisemad ajad majanduses tarbija valikuid ning millega arvestada brändi muudatuste tegemisel, arutlesid möödunud aasta lõpus Kantar Emoris toimunud suurettevõtete maineuuringu tulemuste tutvustamise üritusel TOP4 mainekama ettevõtte juhti.
- Hetked Kantar Emoris toimunud vestlusringist Foto: Arno Mikkor
Kolme ettevõtet (Orkla Eesti, Circle K Eesti ja Telia Eesti) ühendas muu hulgas see, et mitte liiga kaua aega tagasi tegid nad suurema brändi puudutava muudatuse. Orkla Eesti tehtud Kalevi maiustuste pakendite muutus tekitas omajagu furoori, samas on ettevõtte mainekus kasvanud, eriti noorte seas, ja tänavu olid nad mainekuse edetabelis esikohal. „Pigem oli see julge otsus Eesti tuntumat brändi – nagu Kalev on – muutma minna. Need otsused, mis täna hakkavad vilja kandma, on tehtud mõnda aega tagasi – julgelt 2,5 aastat tagasi otsustasime,“ rääkis ettevõtte juht Kaido Kaare. Tema sõnul ei olnud neil ootust, et kõik toetavad seda muutust. „Kindlasti on neid, kes on väga kriitilised ja kellele üldse ei meeldi. Meie jaoks ei ole küsimus oranžis värvis, vaid tervikus, mis Kalevi brändi ehitamisega kaasas käib.“
Seotud lood
Kantar Emori läbi viidud suurettevõtete maineuuringu kohaselt tõusis Eesti elanike silmis esmakordselt mainekaimaks ettevõtteks Orkla Eesti. Ka varem on ettevõte esikolmikus olnud, kuid maineliider seekord esimest korda.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.