Suurem Pilt Consultingu tegevjuht ja koolitaja Teet Torim jagab AI-tööriistu, mis aitavad ettevõtetel oluliselt aega ja raha kokku hoida.
- Teet Torim - Suurem Pilt Consulting tegevjuht ja koolitaja Foto: Jake Farra
Usun, et AI ajastu aitab ettevõtetel lõputute to-do list'ide ja kulude kokkuhoiu vahel tasakaalu leidmisele oluliselt kaasa. Olen ettevõtjana maksnud kümneid tuhandeid eurosid tootefotode tootmisele, tekstide tõlkimistele ja toimetamisele, videotöötlustele ja klienditeenindusele. Teisalt on TalTechi õppejõuna materjalide tootmisele suurtes summades raha kulunud. Ajakulust ei hakka rääkimagi. Täna kasutan ma selleks kõigeks AI-tööriistu ning jagan neid ka teiega.
Subtiitritega videoreklaamid minutitega
Videode lõikamise ja subtiitrite lisamise eest olen aastate jooksul maksnud tuhandeid eurosid. Miks? Sest just videosisu toimib sotsiaalmeedias kõige paremini. Kogu selle sisu tootmine sõi aga korralikult kasumit.
Keskkond
Opus Clip teeb selle kordades soodsamaks ja kiiremaks. Sisesta märksõna, vali ajavahemik ja saad soovitud formaadis lühivideod minutitega kätte. Seda saab kasutada ka eestikeelsete subtiitrite jaoks, lihtsalt toimetamist on seal keeleliselt omajagu.
Kiired tootefotod sekunditega
Tihti juhtus, et pidime testima turul kiiresti uusi tooteid ja tootefotograaf tegi küll head tööd, aga fotosid pidi ootama mitu nädalat ja kampaania loomise kulud viisid tulud mõtetult palju alla. Täna on olemas mitmeid AI keskkondi, mis aitavad sul esimesed fotod kiirelt ära teha, reklaamid peale panna ja hakata turgu testima ning teha seda minimaalsete kuludega.
Flair.ai keskkond ei asenda küll tootefotograafe, aga kiiremad asjad saab tehtud igaüks. Selle kasutajasõbralikkus on niivõrd hea, et igaüks oskab sinna kasvõi köögilaual telefoniga tehtud pildi üles laadida, paari klikiga tausta eemaldada ja endale meelepärase kujundusega kvaliteetse tootefoto luua. Iga väike e-poe omanik saab sellega hakkama.
Inglisekeelne sisu, tekstid ja toimetus
Tegeleme ka raamatute kirjutamise ja müügiga ning nagu igal teisel autoril, oli ka meil Kati Torimiga mitmeid kohtumisi erinevate tõlkijate, toimetajate ja stuudiotega, et saaks raamatud inglise keelde ja ka audioverisooni. Otsisime partnereid turundusraamatu “
Püsiühendus” toimetamiseks ja kõik pakkumised olid kokku kenasti üle 10 000 euro ja ajaline kulu vähemalt kuus kuud.
Täna on asi palju lihtsam.
DeepL tõlgib tõrgeteta,
Grammarly keskkonnas määrad tonaalsuse, teksti keerukuse ja lased selle läbi ka toimetuse. Kui
Upworkist keeletoimetaja palkasime, siis tuli välja, et üsna vähe oli vaja teksti keeleliselt toimetada ja saime esimese käsikirja nädalaga kätte. Stuudio asemel kloonis Kati enda hääle AI keskkonnas ja raamat on tänaseks ka sisse loetud – tulemus on tehishääle kohta harjumatult kvaliteetne ja “päris”.
Esitlused, pakkumised ja materjalide tootmine
TalTechis digiturunduse loenguid andes oli pidev peavalu kiirelt muutuv digiturundus ja pidevalt uuenevad esitlused ja materjalid, lisaks veel diagrammide, tabelite ja visuaalide loomine.
Täna loon diagrammid ChatGPT keskkonnas. Kujundan seal mistahes materjalid, kasutades enda brändi CVI põhja, mille kõrval toimetab ka AI abiline –
Beautiful.ai. Boonuseks saad seal mistahes märksõnade põhjal ka juba valmis sisuga esitlusi luua.
Korduma kippuvatele küsimustele vastab Tehis Torim ehk nutikas juturobot
Juturobotid ei ole ju uus asi – ilmselt oleme kõik klientidena kogenud seda, kuidas mitmed jutukad robotid meid igasuguste küsimustega eksitavad ja lõpuks ikka inimest otsima hakkavad. Helistades klienditoele, oleks ammu küsimus vastuse saanud. Kui enda ettevõtet juhtisin, siis tuli igapäevaselt telefonikõnesid, kus kliendid küsisid kõike, mis KKK ehk korduma kippuvate küsimuste all juba olemas oli.
Käes on nutikate abiliste ajastu –
meie kodulehel toimetav ChatGPT 3.5 põhjale loodud Tehis Torim tegeleb korduma kippuvate küsimustega ja oskab isegi turunduses kaasa rääkida. Põnevaks teeb asja see, et igaüks saab selle juturoboti,
Chatfuel lite, enda kodulehe üles seada paari tunniga, mitte mingisugust koodimist see ei nõua. Teda saab tagatoast mugavalt edasi treenida ja sööta sisse vastused kõigile korduma kippuvatele küsimustele.
Kui soovid rohkem AI turundusest teada saada, on Teet ja Kati Torimil tulemas koolitus "
AI turundustööriistade praktikum"
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.