Eeldasin, et tean sotsiaalsest müügist nii mõndagi. Raamat „Sotsiaalne müük“ suutis mind aga kohe alguses üllatada.
- Enne sotsiaalmeedias müügiga alustamist tuleb aru saada, et oluline on andmine ja olemas olemine, ütleb Indrek Põldvee. Foto: Pixabay
Tim Hughes ja Matt Reynolds on oma bestselleris väga hästi välja toonud, mille poolest erineb sotsiaalse müügi ostuprotsess klassikalisest müügist. „Sotsiaalne müük pole võimalus, mis on tekkinud tänu sellele, et sotsiaalmeedia loob teistsuguseid müügimooduseid. Sotsiaalne müük on hoopiski reaktsioon sellele, et sotsiaalmeedia võimaldab teistsuguseid ostumooduseid.“
Sotsiaalmeedia eesmärk pole mitte müüa, vaid väärtust anda. See on lähenemine, mida hetkel Eestis väga ei kohta. Postitatakse uudiseid iseendast või ettevõttest, aga see pole jälgijatele huvitav. Enne sotsiaalmeedias müügiga alustamist tuleb aru saada, et oluline on andmine ja olemas olemine. Müügi eelduseks on kogukond ja selle usaldus.
Raamatust jäi kõlama mõte, et „kogukond tähendab seda, et hõim kannab koormat sinu eest; kui kannad seda aga ise, siis oled sa lihtsalt üks isik”. Siit ka ettevõtjale soovitus investeerida just sotsiaalse kogukonna juhti. Ettevõtted, kes sotsiaalmeediasse täna ei investeeri, kaotavad oma kliendid 5–10 aasta pärast neile, kes on sotsiaalmeedias juba ammu brände kasvatanud ja selle rolli mõistnud.
Autor: Tim Hughes, Matt Reynolds
Lehekülgi: 240
Kirjastus: Äripäev
Loe näidislehekülgi SIIT.
Avaram vaade
Kõik muutused võtavad aega ja mida kauem oodata, seda suuremaks venib vahe muu maailmaga. Eestis on korraliku kogukonna kasvatamine küll paras väljakutse, kuid õnneks avab „Sotsiaalne müük“ täiesti uue horisondi.
Isiklikku ja ettevõtte brändi ei tule mitte kõigi, vaid oma ideaalse kliendi jaoks kujundada. Neid võib olla maailmas kokku vaid tuhat, aga kui tõused nende silmis autoriteediks, annab see võimsa eelise kõigi teiste ees. Ideaalkliendid võivad muutuda, aga kogukond, kel on jõudu palju kaasa aidata, jääb ikka alles. Üksi saab kiiresti, aga koos saab kaugele!
Sotsiaalne müük ei ole imerelv, mis kohe kõik mured lahendab: see nõuab korralikku ajalist panust ja järjepidevust. Võtmekohaks on leida üles õiged maailmamuutjad. See käsiraamat annab äärmiselt hea ülevaate, milliseid platvorme kasutada, kuidas silma paista ja millises suunas oma müügitaktikat arendada.
Autorid on raamatu lõpus toonud välja viis väga head sammu, kuidas ettevõttes muutusi ellu viia. Mina kasutan „Sotsiaalset müüki“ praktilise käsiraamatuna ja soovitan seda teha ka kõigil tegev-, turundus- ja müügijuhtidel, samuti HR- ja PR-inimestel. Enamasti töötavad just nemad kõige rohkem ettevõtte mainega ning paistavad ka rohkem avalikult silma.
Seotud lood
Sotsiaalmüük, eelkõige LinkedInis, on viimasel aastal jõudsalt hoogu kogunud. Müük on kolinud sotsiaalmeediasse ning edu on saavutavad need, kes oskavad sotsiaalmeedia enda kasuks tööle panna. Suure entusiasmiga alustades on aga oht ka vigu teha.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.