Turunduskonverentsi programmijuht Art Lukas räägib tänavusest teemapüstitusest, kavast ja esinejatest.
Rääkisime turunduskonverentsi programmijuhi Art Lukasega tänavusest teemapüstitusest, kavast ja esinejatest.
Saan aru, et tänavusele Turunduskonverentsile tasub tulla inspiratsiooni ammutama kõigil turundajatel, kes ei soovi taanduda pelgalt assistendi rolli. Millest selline teemapüstitus?
See teema on mul südamel olnud juba kaua aega. Kas turundaja istub juhtkonna lauas ning püüab ellu viia põhimõttelisi muudatusi või piirdub sellega, et enne kliendini jõudmist laseb kõik “vahukoorega” üle? See on organisatsiooniti, tegevusharuti ja inimeseti muidugi väga erinev. Üks turundusvaldkonnas väga kogenud inimene just kurtis, kuidas tema eelmises töökohas turundus tegeleski tootearendusega, mistõttu ta oli üsna üllatunud, kui uues firmas selgus, et turundusosakond hoolitseb eelkõige reklaampindade broneerimise eest. Reklaampindu on ka vaja, aga ainult selle mõju kogu ettevõtte tulemusele on üsna piiratud. Kes viib turundusliku mõtlemise toote kujundamise juurde, protsesside ümberkorraldamise juurde ning strateegiasse?
Mida siis ikkagi teha, et olla seda tüüpi turundaja, kellest äris midagi sõltub?
Eks turundaja peab end kokku võtma ja sekkuma suurtesse teemadesse, ise vedama muutusi, trügima natuke teiste mängumaale ja selle käigus teisi aitama ka. Ametinimetus pole minu arvates peamine. Eesti organisatsioonid ei ole enamasti kuigi hierarhilised ning nimes ei pea olema tingimata “direktor”, et midagi mõjutada. Eelkõige on vaja teadmisi ja julgust. Tänavune konverents annab juurde mõlemat.
Mis kavas ja kes räägivad?
Esiteks on fookuses äriline vaade, kuidas kujundada kliendile pakutavat ning selle teema ekspert Limericki ülikooli turundusprofessor John Fahy. Sinna juurde Eesti kogemuslood, kuidas erinevates sektorites on see lahendatud ja millise rolli on turundajad väärtusloome protsessis võtnud.
Briti konsultant Richard Eisermann, kes töötab ka mitmete Eesti ettevõtetega, räägib turunduse ja disaini ühendamisest.
Teise suurema teemagrupi moodustab ühiskondlike arengutega seonduv – tehnoloogia, internet ja uue põlvkonna väärtushinnangud. Eelpooltooduga on visionäär ja kirjanik Ben Hammersley pikalt tegelenud. Talle sekundeerib Hollandi turundusekspert Jeroen Boschma, kes ka internetipõlvkonnale turundamisest raamatu kirjutanud.
Kas võrreldes eelmiste aastatega on programmis ka midagi uut?
Turunduskonverentsil on palju selliseid esinejaid, keda pole siinsetel konverentsilavadel kuuldud. Eraldi on tähelepanu pööratud ka B2B turundusele.
Põnevatest katsetustest võib välja tuua näiteks koostöö Komeediklubiga, kus kogenud improvisatsiooni koomik õpetab töötoas huvilistele tehnikaid, mis aitavad loominguliselt mõelda. Kõiki plaanis olevaid üllatusi ei saa päris ette ära rääkida. Aga ennast varem tõestanud head lahendused on loomulikult alles – näiteks JCI ärikiirkohting uute kontaktide saamiseks, kui ka maineka ülikooli professori praktilised töötoad.
Pärnu Turunduskonverentsi soodusregistreerimine kestab vaid 1. aprillini. Täpsemalt vaata
siit.
Uudise avaldamist toetas Pärnu Konverentsid / OÜ Balti Juhtimiskonverents
Autor: Maarit Eerme, Reelika Raamat
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.