• ST
  • 06.02.19, 21:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bob Hoffman: 88% juhtudel on sotsiaalmeedias turundamine raiskamine

Maailma üks vastuolulisim internetiturunduse kriitik ja USA reklaamiguru, Bob Hoffman leiab, et digitaalne turundus ja online-reklaamid on suur haip, mis ohustab reklaamitööstust, ja kutsub turundajaid üles ärkama sellest fantaasiamaailmast, mida toidavad omakasu eesmärgil suured gigandid nagu Facebook.
Bob Hoffman: 88% juhtudel on sotsiaalmeedias turundamine raiskamine
Hoffman on aastaid rääkinud digitaalse turunduse ebaefektiivsusest ja suunanud viimasel ajal eriti teravad kriitikanooled privaatsuse rikkumise ja andmetega manipuleerimise suunas. Oma viimases raamatus argumenteerib Hoffman, et digitaalses majanduses palutakse inimestel kaubelda oma privaatsusega teenuste eest, aga see on tehing, mida paljud teevad ilma tegeliku nõusolekuta, sest nad ei tea, kuidas ettevõtted koguvad ja kasutavad nende isiklikku informatsiooni ärihuvide eesmärgil.
„Reklaamitööstuse ülesanne on leida uus veebireklaami mudel, mis ei põhine ainult klikkide mõõtmisel, inimeste jälgimisel ja privaatsuse rikkumisel,“ ütleb Hoffman ja lisab: „Me oleme muutnud veebi lakkamatuks turundusmasinaks. Kui varasemalt oli reklaami eesmärk info edastamine, siis tänaseks on see võrdselt info kogumine.“
Kuigi pea 80% veebireklaamidest ostetakse täna juba programmaatiliselt, peab Hoffman seda totaalseks turundusraha raiskamiseks, sest veebimaailma ökosüsteem on pannud turundajaid uskuma, et madalam CPM võrdub kõrgem väärtus. Tegelikkuses on kümneid miljoneid veebisaite, mis on Hoffmani sõnul puhas rämps ja võltsstatistikaga liikluse tekitanud. Programmaatiline süsteem võtab neid kui madala hinna ja kõrge liiklusega veebe, et saavutada müüdud CPM eesmärgid. Kuulus näide selle tõestuseks on Chase’i pank, mis reklaamis iga kuu 400 000 veebilehel. Nad vähendasid oma reklaamimahtu ühel kuul 5000 veebilehe peale (vähendus pea 99%) ja kampaania tulemustuses ei toimunud mingeid muutusi. Seega igakuiselt ostetud programmaatiline reklaam tuhandetel veebilehtedel oli panga jaoks väärtusetu.
Andmetega manipuleerimist ilmestasid eelmisel aastal ka YouTube´is ilmsiks tulnud massiivne kasutamisstatistika võltsimine ja Facebook´i Cambridge Analytica skandaal.
Bob Hoffman on turundusvaldkonna tuntuim ja vastuolulisim teisitimõtleja, kes on kirjutanud neli raamatut, millest kõik on saanud Amazoni reklaamivaldkonna bestselleriteks. Tema viimane raamat “BadMen: How Advertising Went From A Minor Annoyance To A Major Menace" sai rahvusvaheliselt väga palju kõlapinda ja nomineeriti 2017. aasta parimaks turundusraamatuks.
Bob Hoffman astub 18. aprillil intrigeeriva ettekandega üles ka Tallinnas Alexela kontserdimajas Eesti Ekspressi konverentsil „Julgus teha teisiti“. Ta räägib sellest, kuidas turundajad kulutavad miljardeid eurosid aastas saamata tegelikku väärtust, ja annab oma vaate tulevikuperspektiividele. Lisaks Hoffmanile astuvad kõnelejate seas üles ka teised maailma tipud, kes toovad külastajateni tõeliselt inspireerivad isiklikud kogemused ja praktilised soovitused, mis aitavad 2019. aastal paremaid investeerimis-, turundus- ja juhtimisotsuseid teha. Konverentsiga saab lähemalt tutvuda SIIN.

Eesti Ekspress - Conference 2019 from Andres Selgoja on Vimeo.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele