COVID-19 kohta on infot rohkem, kui jaksaks või tahaks tarbida, kuid imelikul kombel peab turundusalast nõu tikutulega taga otsima. Samas on just ettevõtete turundus- ja müügimeeskonnad need, kes oma ettevõtte kriisist välja aitavad tuua.
Suurepärastel aegadel peaks reklaamima, rasketel aegadel peab reklaamima. Sellest tekkiski vajadus turundusjuhtidega kaasa mõelda, kuidas antud olukorras oma eelarveid juhtida.
Oleme valmistumas eriolukorrast väljumiseks, kuid alles sisenemas majanduskriisi, mille muudab keerulisemaks pandeemia tekitatud ärevus. Sestap peamegi selle kriisi puhul arvestama peamiselt kahe asjaga. Esmalt kuidas tulla toime majandusliku olukorraga ja teisalt COVID-19 loodud taustsüsteemiga, mis on muutnud tarbijate vajadusi ja hoiakuid. Kommunikatsiooni toon on selle võrra keerulisem, aga ka olulisem.
Kahjuks ei oska me lahendada igat äriprobleemi, kuid oleme abiks turundusalastes küsimustes. Ettevõtete vaatenurgast on see ennekõike rahavoo ja likviidsuse kriis ning selle probleemiga saab turundus abiks olla.
Õnneks ei ole olukord Eestis nii täbar, kui mõnes teises riigis. Seetõttu on ka piirangud leebemad, mis võimaldab natukenegi äritegevusega jätkata ja annab lootust kiiremale kriisist väljumisele.
Siinkohal on abi turundusest, kuid oluline on õigeaegne tegutsemine. Eriolukorra lõppu näitavate märkide ilmnemisel tuleb hakata tegema ettevalmistusi kampaaniateks, mis aitaksid leevendada majanduskriisi, millega ettevõtted pärast pandeemiat silmitsi seisavad.
Eesti turundusjuhtidele mõeldes koostasime tasuta juhendi, kust leiab kasulikku infot, mida antud olukorras oma ettevõtte kasuks teha, kuidas sellistes oludes turunduseelarvet juhtida ja ideid iseseisvaks tegutsemiseks.
Juhendi saate alla laadida
SIIT.
Head lugemist!
Rauno Kitsing, DDB Eesti konsultant-loovjuht
Ragne Gasna, DDB Eesti tegevjuht
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.