Ürituste ja sündmuste korraldajad tegutsevad üha rohkem andmetele tuginedes, ütles kultuuri- ja spordisündmuste sotsiaal-majandusliku mõju hindamise mudeli SuMu projekti koordinaator ja analüütik Bernard-Raafael Niitra.
SuMu on Exceli-põhine digitaalne tööriist ja prognoosivõimeline mudel, millega saab hinnata Eestis toimuvate rahvusvahelise mõjuga kultuuri- ja spordisündmuste sotsiaal-majanduslikku mõju seda võõrustavale kohalikule omavalitsusele, Eestile ning sündmuse korraldajatele ja teistele toetajatele. Mudel on rakendatav eelkõige suurtel, 2000–50 000 külastajaga sündmustel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Vaata, kes ja kus TOPis asetseb
Üritusturundus ei ole siiani väga revolutsiooniline teenus olnud, kuid tehnoloogia ja kaasaegse väärtuspakkumise kujundamisega seotud teemades on veel palju ära teha, nendib TOPi võitja.
„Ronisime sõna otseses mõttes iga kraanikausi alla, elektrikappi, kaalusime igat singirulli,“ kirjeldas mõjude mõõtmise algust üritusturundusagentuuri Jolos kaasasutaja ja loovjuht Martin Rauam.
Miltton Events OÜ käive 2023. aasta majandusaasta aruande tulemuste järgi langes, samuti teenis ettevõtte suurt kahjumit, kukkudes viimase kümne aasta madalaimale tasemele. Enne eelmist aastat jäi ettevõte viimati kahjumisse 2015. aastal.
Iga startup saab alguse mingist igapäevasest valust, tavaliselt isiklikust murest, millele hakatakse otsima lahendust. Nii sündis ka ürituste korraldajatele kauplejate leidmise ja haldamise platvorm Provente.io.
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.