• 14.01.25, 15:04

Turundusanalüütik: ökonomeetria ei ole enam vaid suurettevõtete pärusmaa

Kuna ökonomeetria kulu vähenenud, siis on selle kättesaadavus paranenud ja see on edukalt kasutatav ka väiksemates regioonides, kinnitab 23. jaanuaril turundusanalüütika konverentsil üles astuv Analytical Alley kaasasutaja Karl Mattias Õige.
Analytical Alley kaasasutaja ja üks turundusanalüütika konverentsi esinejaid Karl Mattias Õige
  • Analytical Alley kaasasutaja ja üks turundusanalüütika konverentsi esinejaid Karl Mattias Õige Foto: Analytical Alley
Tutvu Turundusanalüütika konverentsi info, esinejate ja programmiga ning registreeru konverentsile soodushinnaga 349 eurot (km-ga 425,78) juba täna SIIN.
Soodsam hind kehtib kuni 15.01.2024 (k.a).
Analytical Alley kaasasutaja Karl Mattias Õige hinnangul ei ole turundusäri „haigeks jäänud“, vaid oleme turundust paremini mõistma hakanud ja aru saanud, milline potentsiaal selles peitub.
Viimasel paarikümnel aastal oleme püüdnud leida võimalikult lihtsat teed, kuidas turundusinvesteeringute mõju ja efektiivsust mõõta ning mõtestada. „Reaalsuses on turundus väga suur osa kogu äritulemist, kuid selle mõõtmiseks ja mõistmiseks täna otseteid ei ole,“ ütles Õige ning lisas: „Me oleme üritanud justkui välja võtta ühe turunduse põhikomponendi ja anda sellele mingi väärtuse, unustades kõik teised komponendid. Tegelikult peaksime neid kõiki mõõtma ühes holistilises süsteemis.“
Statistika ja andmeanalüüsi roll turunduses on tema hinnangul aina kriitilisem. Kõige enam on muutunud andmetöötluse ja -talletuse kiirus ning efektiivsus tänu erinevatele tehisintellekti- ja superarvuti tööriistadele. „Ökonomeetria (majanduslike nähtuste mõõtmise ning nendevaheliste seoste kvantitatiivse kirjeldamisega tegelev majandusteaduse haru – toim.) kasutamine pole turunduses midagi uut, aga varem oli see kättesaadav vaid ülisuurtele brändidele nagu McDonald's ja Unilever. Kuna nüüd on ökonomeetria kulu vähenenud, siis on selle kättesaadavus paranenud ja see on kasutatav ka väiksemates regioonides nagu Baltikum ja Skandinaavia,“ tõi ta välja.
Õige tõdemust mööda on meil kombeks arvata, et oleme indiviididena tohutult erinevad, tegelikult käitume me sarnaselt nii grupina kui ka ajas. „Ökonomeetriliste mudelite võimekus ennustada tulemit ette on väga suur ja muljetavaldav,“ kinnitas ta, kuid lisas, et perfektseid mudeleid ei ole loomulikult olemas. „Meil juhtub elus alati sündmusi, mida ei ole võimalik kvantifitseerida või ette näha. Aga olen täiesti veendunud, et erinevate osapoolte poolt aega ja mõtteressurssi panustades on võimalik luua väga häid ja hea kirjeldusega mudeleid.“
Kuula järele, mida rääkis Karl Mattias Õige Äripäeva raadio hommikuprogrammis ökonomeetria ja tehisintellekti kohta veel. Intervjueeris Siim Sultson.
Turundusanalüütik näeb tehisarus suurt abi paremaks tööks
00:00

Seotud lood

Uudised
  • 09.10.24, 06:06
Analytical Alley ja Best Marketing esitlevad: Baltikumi esimene turundusanalüütika konverents
23. jaanuaril 2025 toimub Filmimuuseumis Baltikumi esimene turundusanalüütika konverents, kus lavale astuvad valdkonna tipptegijad, keda muidu siin piirkonnas esinemas ei näe.
Uudised
  • 10.01.25, 12:25
Telia turundusjuht: sa ei pea kohal olema kõigis digikanalites
Sageli selgub, et polegi vaja olemas olla 25 erinevas kanalis, võib piisata vaid viiest – peab lihtsalt teada, millised need viis on, leiab 23. jaanuaril turundusanalüütika konverentsil üles astuv Telia turundusosakonna juht Emilie Toomela.
Uudised
  • 17.12.24, 07:00
Euroopa aasta turundaja 2024 finalist: turundusjuhi roll nõuab aina enam tegevjuhile omast mõtteviisi
Turundajad peavad klientide võitmiseks ja hoidmiseks tänases keskkonnas omaks võtma tervikliku lähenemise ja mõistma sügavalt kõiki ärivaldkondi, leiab 23. jaanuaril turundusanalüütika konverentsil esinev Pigu Hobby Hall Group’i endine turundusjuht Giedrė Vilkė.
Uudised
  • 10.12.24, 12:22
Knowit: surve iga turundusele kulutatud euro õigustamisele kasvab
Eelarvekärbete taustal on muutunud oluliseks näidata käegakatsutavat tulu kõikidelt turundusinvesteeringutelt, leiavad 23. jaanuaril turundusanalüütika konverentsil esinevad Knowit’i brändi- ja äristrateegia asepresident Elisabeth Taranger ning vanemnõustaja Maria Nikitina.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:39
Digiposter katab Bauhofi kauplused üle Eesti ekraanide ning raadioga
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele