• 08.01.09, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundus 2009: võitja saab kõik!

Best Marketingi juht Hando Sinisalu tutvustab värskeid uuringutulemusi, mis sisaldavad päevakohaseid soovitusi turundusrahvale. Artikkel ilmub ka ajakirja Director 2009. aasta jaanuarinumbris.  Maailma suurimad reklaamijad Procter & Gamble ja Unilever väitsid tänavu suvel Financial Times'is, et nemad 2009. aasta turunduseelarvet kärpida ei plaani. Nad usuvad, et kuna väiksemad ja nõrgemad tegijad on majanduskriisi tõttu sunnitud seda koomale tõmbama, siis on neil kui tugevatel tulnud paras aeg nõrgemate arvelt turuosa juurde võita. Ilmselt kogenud reklaamijad teavad, mida nad räägivad – pole see neile ju ka esimene majanduslangus üle elada!
Uuringufirma Millward Brown analüüsis eelmisi majanduslangusi Suurbritannias ja leidis, et kõige rohkem kannatasid need, kes vähendasid oma turunduskulutusi võrreldes konkurentidega (langes kommunikatsiooni turuosa ehk share of voice). Majanduslanguse lõppedes olid sellised brändid kaotanud ka oma käibe turuosa. Siin on erinevus ka kategooriate lõikes: hinnatundlikumatel aladel (esmatarbekaubad, mootorikütus, pudelivesi) kannatas läbimüük turunduskulutuste kärpimise tõttu palju rohkem kui sellistes kategooriates, kus tarbijad on emotsionaalselt rohkem brändiga seotud (luksusautod, parfüümid jms).

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele