7. – 8. juunil Nordea Panga kutsel Tallinnas esinenud maailmakuulus neuroturunduse ekspert Rafal Ohme andis kahepäevase seminari jooksul põhjaliku ülevaate sellest, mis toimub tarbijate teadvuses ja alateadvuses ning kuidas neid teadmisi turunduses ära kasutada. Siinkohal lühikokkuvõte Rafal Ohme seminarist „New Mind of Consumers”, kus ta jagas hulgaliselt praktilisi nõuandeid lähtuvalt teaduslikest avastustest neuroturunduse valdkonnas.
Kõik, mida me seni tarbijatest teame, pärineb tarbijate endi ütlustest. Klassikalises tarbijauuringus inimesi küsitletakse ja saadud vastuseid analüüsitakse, aga see annab vaid ühe osa vajalikust tagasisidest. Et edasi liikuda ja aru saada, mis tegelikult tarbijate mitte-verbaalses alateadvuses toimub, on teadlased võtnud vaatluse alla inimese aju. Uus teadusharu - consumer neuroscience – on tarbijauuringuteja kaasaegse neuroteaduse kombinatsioon, mis uurib katsealuste pealaele ja nahale kinnitatud andurite abil reklaamide mõjul tekkivaid impulsse ajus ja nahal, südame löögikiiruses ning hingamise sügavuses ja tempos. Eraldi andur ekraani taga (eyetracker) jälgib samal ajal katsealuse silmade liikumist. Mõõtmisskaala on esialgu veel lihtne: negatiivne – neutraalne – positiivne, aga juba järgmiseks aastaks ennustab Ohme neuroturunduse uuringutes suuremat detailsust. Teadlased ei ole enam kaugel hinnagute „inetu,“ „igav,“ „hirmus“ teineteisest eristamisest.
Seotud lood
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.