• 16.06.16, 10:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Digitaalmeedia planeerimisel tasub start-upidest eeskuju võtta

Kui Eesti suurettevõtete meediaeelarved küünivad sadade tuhandete eurodeni aastas – rääkides siinkohal ainuüksi kohalikule turule suunatud digitaalmeediast – siis meie edukaimad idufirmad kasvavad tohutu kiirusega, turundades globaalsel tasandil peaaegu olematu eelarvega. Kuidas nad seda teevad?
Marelle Ellen
  • Marelle Ellen
Esiteks, idufirmade meediastrateegias on kesksel kohal „tasuta“ meediakanalid. Kõige kõrgema investeeringute tasuvusega kanalitena tuuakse välja otsingumootorid – nii SEO optimeerimine kui ka makstud reklaamid otsingumootorites – samuti meediakajastus, sisuturundus ning oma kontakte kasutav meiliturundus. Enamik idufirmasid kasutavad siiski ka kaht-kolme tasulist kanalit, et tekitada sünergia ning seeläbi sõnumi mõju maksimeerida.. Digitaalmeedia on täpsemalt mõõdetav kui ükski teine meediakanal. Kogutud andmete põhjal on võimalik kindlaks teha, millistest digitaalmeedia kanalitest on tarbija infot saanud (attribution model) ja millise kanali kaudu viimaks kodulehele jõudnud. Sel viisil saab välja arvutada iga meediakanali investeeringute tasuvuse ning optimeerida meediastrateegia ja –eelarve vastavalt leitud ROI-le.. See tähendab, et uue kanali kasutusele võtmisel investeeritakse sinna minimaalne eelarve, ning kõrge positiivse ROI korral suurendatakse investeeringuid. Siinkohal tuleb silmas pidada, et investeeringute alla kuuluvad ka mitterahalised ressursid: näiteks otsingumootorite optimeerimisel meediaeelarvet ei rakendu, küll aga on tegemist ajamahuka tööga.. Ühelt poolt on kvaliteetne toode aluseks positiivsele suusõnalisele turunduskommunikatsioonile, teiselt poolt on tootesse võimalik sisse ehitada erinevaid viiruslikke kasvumootoreid ja soovitusmehhanisme. Näiteks suhtlustarkvara puhul võib kasvumehhanismiks olla iga kirja lõpus olev viide tarkvarale, mille kaudu sõnum on saadetud – nii levib info toote kohta iseeneslikult iga kord, kui seda kasutatakse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele