• 02.10.17, 13:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas Google’i reklaamidel ikka klikitakse?

Puutun tihti kokku inimestega, kes kahtlevad, kas Google’i reklaamidel ikka klikitakse. Arvatakse, et kui koduleht orgaanilistes Google’i otsingutulemustes (nii kutsutakse tavalisi otsingutulemusi, mille eest pole makstud) esimesel lehel välja tuleb, siis sellest piisab. Tegelikkuses läheb ainult orgaanilistele tulemustele lootma jäädes osa liiklust konkurentide veebilehekülgedele. Mõni peab Google’i reklaami tüütuks ja arvab, et sõna „reklaam“ seal juures peletab inimesi eemale.
Karl Pae
  • Karl Pae
Tegelikult saab Google’i reklaame lisaks Google’i otsingule näidata ka YouTube’is, Gmailis ja isegi väikestes blogides, kuid keskendume praegu otsingureklaamidele.
Kuigi reklaamid on tähistatud märgisega “reklaam”, siis suures plaanis näevad need välja väga sarnased tavaliste otsingutulemustega. Ingliskeelse Google’i puhul on “Ad” tähistus veelgi märkamatum.Tavaliselt klikib ühel otsingureklaamil ca 2-10% neist, kellele reklaami on näidatud.Mõnes valdkonnas on mobiiliotsingute osakaal kõikidest otsingutest üle 80% ning tavalised tulemused ilmuvad mobiilides tihti peale pikka kerimist, sest esimesed kolm tulemust võivad olla reklaamid. Proovige otsida näiteks “hotell Tallinnas” ja vaadake, millal reklaamidest mööda saate. Kui esimene otsingutulemus kasutajale sobib, klikib ta suure tõenäosusega ilma pikemalt kerimata just sellel.
Reklaamiblokeerijate kasutamine on teema, mis selles valdkonnas kirgi kütab. Tegelikult ei blokeeri need vaikeseadetes Google’i reklaame. Ühe enamkasutatud blokeerija puhul tuleb otsingureklaamide blokeerimine eraldi aktiveerida.Kui sinu reklaam on orgaanilistes Google´’i otsingutulemustes esimesel kohal, ei tähenda see veel, et klient sinuni jõuab. Miks? Tihti töötab konkurentide märksõnade peale reklaami näitamine hästi, sest inimene, kes otsis sinu brändi või toodet, jõudis enne orgaanilise reklaamini kerimist konkurendi tasulisele reklaamile, klikkis seal ja sooritas ostu.Google on kuradima rikas ja pea kõik see raha tuleb reklaamidest. Kuna reklaamijad maksavad klikkide pealt, siis ilma klikkideta poleks Google’il ka tulu. 2016. aastal teenis Google 79 miljardit dollarit käivet reklaamidelt, millest 71% tuli Google’i enda saitidelt. Eesti agentuuride poolt raporteeritud Google’i käive oli Emori andmetel 4,9 miljonit eurot ning see ei sisalda Eestist välisturgudele tehtavaid kampaaniaid. Kui keegi Google’i reklaamidel ei klikiks, siis poleks pikka pidu ei Google’il ega agentuuridel.
Kas kõik klikid on kasulikud? Kindlasti mitte! Näiteks ühe rehvimüüja reklaamid ilmusid sõnapaari „käevõru kummid” otsingu peale, mööblimüüja reklaamid “sekstool” peale jne. Miks käevõru kumme otsinud inimene rehvivahetuse reklaamile klikib on omaette küsimus, kuid seda juhtub. Teine ohukoht on väga kallite klikkide puhul. Kuna klikihinnad määratakse oksjoni põhjal, siis küündivad osade märksõnade klikihinnad kümnetesse eurodesse ja valedelt sõnadelt klikkide saamine võib kalliks maksma minna. Õnneks on kõik seadistatav ja mõõdetav. Mõõdetavus ongi suuresti Google’i edu võti, sest reklaamijal on võimalik näha, kui palju raha iga reklaamile kulutatud euro sisse toob ning vastavalt sellele investeeringu suurus valida.
Artikli autor: Karl Pae
Karl oli esimene eestlane, kes asus tööle Google’i Euroopa peakontoris 2008. aastal. Kuni 2013. aastani oli Karli igapäevatöö nii suurte kui väikeste reklaamijate ja agentuuride nõustamine. Selle aja jooksul nägi ta ära pea kõik võimalikud head ja vead, mis AdWordsi kontode haldamisel ette võivad tulla. Hetkel juhib koolitaja Google’i reklaamidele spetsialiseerunud Google Premier Partner agentuuri ePPC, mis haldab Eesti ja Soome suurimaid reklaamijaid ning mille turg ulatub üle 30 eri riigi. ePPC agentuur jõudis Best Internetil Digitegu konkursi finaali projektiga, mis säästis aastas kliendile sadu tuhandeid eurosid. Karl on Google Certified Trainer, mis on Google’i kinnitus tema põhjalikele AdWordsi oskustele ja garanteerib koolituse kõrge kvaliteedi. Karl on õppinud majandust TTÜs ning Rooma La Sapienza ülikoolis ja IT-d TTÜ-s ja UC Berkeley ülikoolis Californias.
Tule Karl Pae Google AdWords koolitustele!
Google on maailma suurim reklaamikanal ning reklaamimiseks sobilik pea igale ettevõttele, sest reklaamija saab valida täpselt tema ettevõttega seonduvad märksõnad ning neid märksõnu otsivate inimeste valmidus osta on ülikõrge. Reklaamimiseks vajaliku AdWordsi konto saab igaüks luua 15 minutiga, kuid hästi toimivate kampaaniate tegemine nõuab palju tööd ning sellega asi ei piirdu, vaid kampaaniaid peaks regulaarselt optimeerima. Google’i reklaamid sobivad ideaalselt ka eksportturgudele liikumiseks, kuid suurtel turgudel reklaamisel on veelgi rohkem aspekte, mida silmas pidada ning konkurents tavaliselt teravam kui Eestis
27. märts 2018: Google AdWordsis reklaamimine algajale
„Google AdWords alustajatele“ koolitusele järgneb edasijõudnute koolitus, mille fookuses on praktilised teadmised ja oskused AdWordsi kampaaniate tulemuste optimeerimiseks, mille tulemusena on võimalik säästa ettevõtte või kliendi aega ja raha ning laiendada kampaaniate mahtu.
8. mai 2018: Google AdWordsis reklaamimine edasijõudnule
Korraldaja: Äripäeva Akadeemia

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:39
Digiposter katab Bauhofi kauplused üle Eesti ekraanide ning raadioga
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele