Ajal, mil tarbija tähelepanu nimel käib halastamatu võitlus nii pildi kui sõnumi keeles, tekib tahes tahtmata küsimus, kuidas eristuda. Oma mõtteid jagas loovagentuuri Pooltoon juht Jaana Kukk.
Kuke sõnul soovivad inimesed, et reklaam neid ei tüütaks, vaid pakuks midagi vastutasuks, olgu selleks kas mõtteaine või meelelahutus. Hea loovlahenduse olemusest rääkides tõi ta välja, et mistahes reklaami loomisel on oluline aru saada, mida inimene tegelikult ostab. Ta leidis, et selleks ei ole mitte toode, vaid tähendus, mille konkreetne toode inimesele annab.
Ta ütles, et agentuuri ülesanne on luua reklaamiga tähendus. "Hea kampaania mõtestabki lahti selle, kas loovinimeste peas sündinud tähendus ühtib sihtrühma omaga. Kui see nii on, mõjub reklaam kvaliteetsena ja teeb vaatajale komplimendi,“ avas Kukk õnnestunud ja tulemusliku loovlahenduse protsessi tagamaid.
Kukk selgitas, et loovjuhi ülesandeks on mõelda, mida klient konkreetset reklaami nähes tunneb ja mida ta samas võiks tunda. "Teisisõnu – edukuse üheks eelduseks on suur empaatiavõime. Olles piisavalt empaatiline ja pannes end inimeste rolli, keda reklaam kõnetada võiks, on võimalik jõuda veelgi laiema auditooriumini," ütles Kukk.
Meeskonnast rääkides pidas Kukk oluliseks avatust ja empaatiat. Ta lisas, et piir erinevate kompetentside vahel on hajumas ning ühes loovlahenduses ei saa vaadata eraldiseisvana teksti ja pilti - need peavad omavahel koostöös suutma edasi anda sõnumi sisu. Kukk lisas, et erinevad kompetentsid aitavad näha suurt pilti, mistõttu nende agentuuris arutatakse töös olevaid kampaaniad üheskoos. "Sageli kardetakse arvamuste paljususe tõttu liiga ümmargusi lahendusi, aga see ongi loovjuhi ülesanne – hoida teravust ja et tuumast ei kaldutaks kõrvale," ütles Kukk.
Kukk on kindel, et asju pole mõtet lihtsalt ära teha ning pole vahet, kas teha suurt või väikest tööd – mõlemal juhul on oluline leida tuum. Lõpetuseks ütles ta, et kogu äri ja tulemus põhineb inimestel, mistõttu nendel, kellega ühist asja aetakse, peaksid olema sarnased põhimõtted ja väärtused.
Seotud lood
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.