Creative Union tutvustas oma legendaarsel „Loovreedel“ aasta parimaid reklaame
Ligi 300 turundusvaldkonna huvilist kogunes eile õhtul Vabal Laval, et kuulata muljeid Cannes Lions'i rahvusvaheliselt loovusfestivalilt, saada inspiratsiooni ja tutvuda aasta parimate turundustöödega. Õhtut juhtisid rahvusvahelist loovusfestivali külastanud Kontuur Leo Burnetti loovjuht Urmas Villmann ja Creative Unioni tegevjuht Rauno Kutti.
Urmas Villmanni sõnul korraldatakse üritust selleks, et pühendada üks päev reklaamindusele. "Head reklaamid on nagu täispikad filmid – korraliku dramaatikaga ja vinge heliga. Loovõhtu mõte on vaadata reklaame suurelt ekraanilt, sest sellel on positiivne mõju teha kunsti ja loovalasid suuremaks ning ägedamaks,“ sõnas Villmann. „Me tahame inimestele pakkuda loovust, kasulikku materjali ja huumorit,“ lisas Rauno Kutti.
“Mulle selline õhtupoolik väga meeldis. Rauno ja Urmas olid laval sünergiline duo. Tore oli ennast välismaa reklaamimaailmaga kurssi viia ning näha, et Eestis ja mujal maailmas tehakse sarnaseid asju,“ muljetas digiagentuur Vurr sisuturundaja Reet Taniel. Üritust oli kuulamas ka Gjensidige turundus- ja kommunikatsioonijuht Kerli Reinholm. "Meeldis see, et igast valdkonnast oli toodud näiteid ja õhkkond oli väga super,“ lausus Reinholm.
Cannes'is olid sel aastal fookuses ühiskondlikud probleemid
Kutti sõnul võib Cannes loovusfestivali põhjal öelda, et reklaamis käsitletakse üha rohkem reaalseid probleeme. „Trendiks on rääkida teemadest, mis on päriselt olulised, leida inimesed, valdkonnad ja mis iganes olulised kohad, et päriselt teha midagi head ära, sest brändidel on meeletu power suhelda väga paljude inimestega ja seda tuleks mõistlikult ära kasutada,“ ütles ta.
"Tuleb tõdeda, et omavahel on põimunud kaks maailma – reklaam ja poliitika. Suured reklaamkampaaniad võivad alguse saada poliitikute Twitteri säutsudest ja pööravad tähelepanu sotsiaalselt olulistele kitsaskohtadele, mis tekitavad arutelu poliitikas," lausus Kutti.
Loovõhtul märgiti, et hetkel on reklaaminduse kuumimateks märksõnadeks ka võrdõiguslikkus, mitmekülgsus ja ausus. Reklaam on kogunud staatuse, mis aitab kaasa nii brändide kui inimeste väärtuste peegeldamisele. „Kui teha midagi hästi, siis see hakkab kultuuris ja inimestes edasi elama,“ sõnas Villmann. Rauno Kutti lisas, et oluline on julgus katsetada ideedega, mis esialgselt võivad tunduda koguni ärritavad või absurdsed. Seejuures on olulised teostuse idee ja vorm.
Creative Unioni Cannes Lions'i loovõhtu toimus tänavu juba 14. korda. Meeleolukal õhtul pakkus reklaamidele ja turundusteemadele muusikalist vaheldust Teravmoon.
Vaata galeriid:
Fotograaf: Alina Birjuk
Creative Union on ettevõtete ühendus, kuhu kuuluvad disaini- ja brändinguagentuur Identity, reklaamiagentuur Kontuur Leo Burnett, meediaagentuur MediaBroker, loovagentuur Newton, reklaammaterjalide tootja Print House, üritusturundusagentuur Royal Experience, digiagentuur Vurr, aasta PR-agentuur Dalton, veebiarendusettevõte Orgo ja videoproduktsiooniettevõte ODER.
Seotud lood
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.