• 31.10.19, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

5 olulist asja, et saada turundustäheks

Meediaagentuuri Mindshare Estonia tegevjuht Maarja Kaalep tõi välja viis asja, millele tuleks pöörata tähelepanu, et saada turundustäheks.
Enne Mindshare Estonia tegevjuhiks saamist juhtis Maarja Kaalep Tallink Grupis esmalt Eesti turundustiimi ning seejärel vastutas kogu grupi digiturunduse eest. Lisaks sellele on tal pikaajaline kogemus meediaagentuurist MediaCom, kus haldas erinevate klientide meediategevusi.
  • Enne Mindshare Estonia tegevjuhiks saamist juhtis Maarja Kaalep Tallink Grupis esmalt Eesti turundustiimi ning seejärel vastutas kogu grupi digiturunduse eest. Lisaks sellele on tal pikaajaline kogemus meediaagentuurist MediaCom, kus haldas erinevate klientide meediategevusi.
Eks me kõik tahame olla oma töös parimad ning kui oled aastaid turunduses aktiivset kaasa löönud, siis kõrge hinnang oma kompetentsile on kiire tulema. Aga siinkohal tuleks küsida endalt, kas me arendame ennast nendes valdkondades, mida praegune turundusmaastik meist eeldab. Siit viis valdkonda, mis minu arust vajavad ekstra fookust ning aitavad meid lähemale tähtede poole.
1. Sisu loomine
Veel mõnda aega tagasi loodeti, et teleklipist ja paarist pildist ning lööklausest piisab, et teha head kampaaniat. Personaliseerimise ja automatiseerimise arenguga on erineva sisu vajadus kasvanud mitmekordselt ning iga erinev platvorm vajab endale omast sisu, et toimida efektiivselt. Teisisõnu, teleklipi lühendamisest ei piisa, et olla videobänneritel toimiv. Tuleb arvestada sellega, et näiteks uudisvoogu mööda liikudes on inimese tähelepanu väga lühiajaline ning silma peab püüdma 1 sekundi jooksul ja seda kohe alguses. Ning kui enamikel keskkondadel ei ole hääle funktsioon automaatselt sees, siis peab video edasi andma sõnumi ka kirja teel.
Kui me aina enam ja enam soovime olla seal, kus on meie kliendid, ning anda neile keskkonna spetsiifikast lähtuvat personaalset kogemust, siis vajadus erinevate piltide, videode ja tekstide osas kasvab sadu kordi ning manuaalselt toimetamine muutub ebainimlikuks. Näitlikustades, kui sul on kampaania, mis läheb kahes keeles kümnele erinevale sihtrühmale, ja 1500 erinevat formaati, siis ühel inimesel kuluks selle töö ära tegemiseks ca 20 000 tundi. Ehk üks kõik kust nurga pealt seda vaadata, seda ei ole võimalik ellu viia. Õnneks on suuremad turundusplatvormid selle probleemi meie eest ära lahendanud. Ainult oskus neid tööle panna on väljakutse, millele peab aina rohkem ja rohkem tähelepanu pöörama.
2. Tehnoloogia kasutamine eesmärgipäraselt
Ainuüksi tehnoloogia areng ei aita kaasa efektiivsusele, oskused ja teave ning läbimõeldud strateegia mängivad siinkohal väga suurt rolli. Süsteemid töötavad hästi ainult siis, kui neile on ette antud kindlad eesmärgid optimeerimiseks, loodud keskkonna parimate praktikate eeskujul visuaalid ning arvestatud nende segmentidega, mis toovad kõige kiiremini ja kuluefektiivsemalt tulemusi. Samuti ei saa ära unustada, et tehnoloogia on võimeline õppima ja paranema ainult siis, kui tal on piisavalt infot ja mahtu.
Seega iga lahenduse toimimiseks tuleb sealt läbi lasta päris palju infot, siis seda testida, sellest õppida ning siis alles otsustada, kas on mõttekas see integreerida tavapraktikasse. Kui teatud lahendus toimib suurel turul väga hästi, siis ei pruugi see absoluutselt toimida Eestis. Mis siis, et tegemist on sarnase valdkonna ettevõtlusega, sarnaste sihtrühmadega ja sama kommunikatsiooniplatvormi ning lahendusega. Kahjuks väga paljudel juhtudel jääb Eesti turg liiga väikseks, samas ei tohiks turundajad ennast piirata. Aina rohkem ja rohkem tõstab pead tsentraliseeritud lähenemine digiturunduses ja ka meie peame oma oskustega olema kogu maailmaga samal tasemel.
3. Andmed
Meie erinevad keskkonnad on täis erinevate suurte platvormide pixel'eid, mille ainuke eesmärk on koguda inimeste kohta nii palju infot kui võimalik ning kasutada seda oma äri kasvatamiseks. Seega andmete hulk, mida turundajatele pakutakse, on hiigelsuur. Murekoht tuleb nende andmete haldamisel, sealt õige info kätte saamisel ning nende efektiivsel ärakasutamisel. Ja siinkohal on minu arvates enamik meist veel õpipoisi staatuses.
Enam ei piisa lihtsalt andmetele pealevaatamisest, vaid peab ka aru saama, kust andmed tulevad, mis on nende andmete taga, mis korreleeruvad ja mis andmeid vajame, et täita meie eesmärki. Et segmenteerimine on oluline, seda teavad köik. Aga mingil hetkel liiga detailseks minnes ning liiga palju erinevaid andmekogusid ja parameetreid kasutades võib tulemus olla halvem kui lihtsalt püüd jõuda laiema grupi inimesteni. Lisaks ei saa me unustada seda, et andmed mängivad väga erinevat rolli vastavalt sellele, kus klient oma teekonnal täpsemalt on ning millist informatsiooni ta vajab ja ootab.
4. Mobiil
Kui kogu maailma rahvastikust 60% on internetis ja nendest 90% kasutab selleks mobiili, siis on see seade, kuhu iga turundaja peab oma fookuse seadma. Ja seda mitte ainult reklaamisel, vaid ka kodulehtede ehitamisel, visuaalide loomisel ja otsingumootori optimeerimisel. Kui Sind ei ole seal, siis Sind ei ole olemas. See sõnakõlks hakkab aina rohkem ja rohkem muutuma reaalsuseks.
5. Erinevate oskustega inimesed
Seoses tehnoloogia arenguga on turundusinimeste oskusvajadus muutunud väga laiaks. Enam ei piisa ainult turundusalastest teadmistest, meedia toimimise nüanssidest ega kreatiivsest mõtlemisest. Sinna juurde on lisandunud andmetöötlus, analüütika, tehnoloogiast arusaamine ning selle kasutuselevõtmise oskused, arenduse baasteadmised ning visuaalide ja sisu vajadustest arusaamine lähtuvalt kanalist, kohast, formaadist, segmendist. Ehk aina rohkem ja rohkem liigume selles suunas, et nii loomingulisus läbi ratsionaalsuse on isikuomadused, mida peame otsima ja endas arendama. Lisaks on oluline, et turundustiimide meeskonnad koosnevad mõlemate oskustega inimestest, sest ainult nii suudame turunduses turu muutustega kaasas käia.
Oskus nüansse tähele panna, nendega arvestada, nende arengutega kursisolek ja igapäevatöösse integreerimine hoiab meid ära paigalseisust ning aitab kaasa muutumaks täheks turundusmaailmas.

Seotud lood

Uudised
  • 15.08.19, 09:18
Agentuur Mindshare sai uue tegevjuhi
Meediaagentuuri Mindshare Eesti etteotsa asus 15-aastase turunduskogemusega Maarja Kaalep.
Uudised
  • 12.06.19, 16:40
Personaalne postitus või masspostitus?
Täna toimus sotsiaalmeedia konverents ONLINE, kus sotsiaalmeediaturunduse agentuuri Goal asutaja ja loovjuht Marko Saue ning digitaalagentuuri Vurr tegevjuht Madis Trei avaldasid arvamust personaalse reklaami üle. Tallink Grupi digitaalturunduse juht Maarja Kaalep andis nõu, millal tasub personaalsetele postitustele eelistada masspostitust.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele