Ülemiste Keskuse turundus- ja kommunikatsioonijuht Tiia Nõmm sõnas digiturundusest rääkides, et kliendi jaoks ei ole eraldi digitaalset teekonda ja füüsilist teekonda, seega tuleks turundust vaadata ühtse tervikuna.
- Ülemiste Keskuse turundus- ja kommunikatsioonijuht Tiia Nõmm
12.-13. novembrini Tallinnas toimuv Best Internet keskendub sel aastal eeskätt turundajatele, kes oma igapäevatöös tegelevad digiturundusega, kuid ei ole digivaldkonnale spetsialiseerunud. Ürituse eel küsime turundajatelt, millised on nende arvates digiturunduse trendid ja väljakutsed.
Suurimad väljakutsed digiturunduses?
Ma arvan, et kõige suurem väljakutse on luua toimiv holistiline vaade turundusele tervikuna. Sageli me ise kunstlikult eristame online ning offline turundust, jagame seda tööd erinevatele meeskondadele jne. Aga kliendi jaoks ei ole digitaalset ja füüsilist teekonda – on ainult üks teekond, mis on täis mitmeid kokkupuuteid brändiga. Kui need kokkupuuted annavad erineva kogemuse, siis tekitab see segadust. Usun, et tänaseks päevaks oleme läbinud suuremad digiturunduse lastehaigused ja meil on palju tarku spetsialiste. Nii et ehk võime nüüd jälle ära unustada planeerimise erinevate distsipliinide kaupa ja otsida parimaid võimalusi oma ülesande lahendmiseks distsipliinide üleselt.
Millisele digiturunduse valdkonnale plaanite järgmisel aastal rohkem raha kulutada kui seni?
Ülemistel on väga hea äpp, millest kasutajal on juba praegu palju abi. Kindlasti planeerime seda muuta veel asjakohasemaks ning seda veel paremini kommunikeerida. Samuti tegeleme muude oma kanalite arendamise ja parendamisega.
Suurim pettumus ehk mis on tundunud digiturunduses esmapilgul lootustandev, aga hiljem selgus, et tegelikult on lihtsalt hype?
Digiturundus on arenenud väga kiiresti ning sageli õpitakse tegemise käigus. On loomulik, et iga uue võimaluse potentsiaal ei ava ennast kohe. Näiteks üks vastuolulisi teemasid on koostöö influencer'itega, mis pealiskaudsel lähenemisel võib pigem negatiivse tulemuse tuua. Samas õigel ajal õiges kohas võib see olla väga hea lahendus.
Teema: Digiturundusest turundusjuhile
Toimumise aeg: 12.-13. november 2019
Seotud lood
Alates septembrist asus Ülemiste keskuse turunduse- ja kommunikatsioonijuhina tööle Tiia Nõmm, kes varasemalt töötas Tallink Grupi brändijuhina.
Astri Grupi turundusjuht Matthias Vutt leiab, et üheks suuremaks digiturunduse väljakutseks on väljakujunenud mõttemustrite ja turunduskanalite muutmine.
Buduaari tegevjuht Marge Tava kirjeldas, millised on Buduaari peamised eesmärgid ja väljakutsed seoses digiturundusega.
Dreamgrow asutaja ja juht ning Best Interneti esineja Priit Kallas pidas üheks peamiseks digiturunduse väljakutseks tulemuste mõõtmist. Kuidas veenduda, et iga kanal toob sinna panustatud raha tagasi?
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.